reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai i20 N

Hyundai i20 N tanıtıldı; ailenin zirvesiyle yeni meydan okuma

Üretimi Türkiye’de gerçekleştirilecek olan Hyundai i20 N, üst düzey performans donanımlar ve agresif bir karakterle geliyor.

Geçtiğimiz günlerde Türkiye’deki satış süreci başlayan standart versiyonlarıyla gündemdeki yerini koruyan yeni nesil i20 ailesi, nihayet zirvesine kavuştu. Uzun süredir geliştirme süreci devam eden Hyundai i20 N, ürün gamının zirvesi nitelikleriyle artık karşımızda duruyor. i30 ve Veloster modelleriyle başlayıp Kona’ya kadar uzanan N rozetini kompakt sınıfta temsil edecek olan versiyon, ailenin diğer modellerinde de kullanılan renk seçeneğiyle kolaylıkla ayırt edilebiliyor. Türkiye’de üretilen en güçlü otomobil olma özelliğiyle dikkat çeken i20 N, üst düzey performans donanımlar ve agresif bir karakterle geliyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Hyundai i20 N hakkında bilmeniz gerekenler

Hyundai’nin motor sporlarında elde ettiği deneyimlerle hazırladığı özel otomobil, hızlı karakterini de i20 WRC ralli otomobilinden alıyor. Son yılların en heyecan verici hot hatch modellerinden biri olan i20 N, diğer performanslı N modellerinde olduğu gibi motor gücü, yol tutuş becerisi ve dinamik teknolojisiyle keyifli bir sürüş deneyimi vaad ediyor. i20 N’de Motorsport imzalı 1.6 litrelik bir turbo motor kullanılıyor. Sadece altı ileri (6MT) manuel şanzımanla sunulan araç, maksimum olarak 204 beygir güç üretiyor. Bu verimli motor performansını 275 Nm tork ile süsleyen i20 N, i20 WRC Coupe ile aynı ağırlıkta yani tam 1190 kg’da. Bu ağırlık, aracın sınıfındaki en iyi ağırlık değerine sahip olduğunu gösteriyor. Hyundai i20 N, 0-100 km/s arasını 6.7 saniyede tamamlarken aynı zamanda maksimum olarak 230 km/s hız yapabiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Normal yol koşulunda veya yarış pistlerinde daha etkili bir kalkış için özel bir sisteme (Launch Control) sahip olan otomobil, daha düşük devirlerde dahi daha fazla tork ve güç sağlıyor. i20 N, maksimum torkunu da 1.750 ile 4.500 devirleri arasında tutuyor ve 5.500 ile 6.000 arasında da maksimum güce ulaşıyor. Güncel i20’den 10 mm alçak olan araç, dış tasarımında da aerodinamik olarak tamamen farklı bir formda sunuluyor. Turbo motorlarda soğutma sistemi ve intercooler son derece önemlidir. Bu sebeple Hyundai N mühendisleri araçta özel bir turbo sistemi kullanmış. N intercooler ve su sirkülasyonu ile soğutulan turbo motor, 350 bar’lık yüksek basınçlı enjeksiyon rayıyla da daha hızlı yanma ve daha verimli bir karışım sağlıyor. Hyundai i20 N’de daha fazla sportif sürüş keyfi deneyimi için N Grin kontrol sistemi de var. Araç, beş farklı sürüş modu ile kullanıcısına yüksek seviyede kişiselleştirme sunuyor: Normal, Eco, Sport, N ve N Custom. Sürüş modları, motorun, Elektronik Stabilite Kontrolü (ESC), egzoz sesini ve direksiyonun tepkilerini ayarlıyor. N Custom modunda sürüş için gerekli olan parametreleri sürücü istediği gibi kendi ayarlayabiliyor. Daha sportif sürüş keyfi için Elektronik Denge Kontrolü (ESC) üç aşamada kullanılabiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Aracın ön tarafında turbo motor için daha geniş bir hava girişine sahip bir tampon dikkat çekerken, N logolu geniş radyatör ızgarası da yarış pislerini simgeleyen damalı bayrak silüetiyle hazırlanmış. Kırmızı şeritlere sahip tampon altı spoyler de modelin performans odaklı tasarımını pekiştiriyor. Bu kırmızı renk, genişliğini vurgulayarak önce yeni tasarımlı marşpiyele ve oradan da arkaya doğru uzanıyor. Arkada ise yine WRC’den esinlenilmiş bir tavan spoyleri bulunuyor. Bu aerodinamik parça, sportif görünümün yanı sıra yere basma kuvvetini de artırıyor ve böylece eğlenceli bir sürüş imkanı sunuyor. i20 N, 2021 yılının ilk çeyreğinde İzmit’te üretime başlayacak ve akabinde satışa sunulacak.

İlgili video

Yeni Hyundai i20 karşımızda