reklamı kapat

POPÜLER

İlk teknik değerleri ortaya çıkan Lamborghini Urus için sorulması gereken sorular [Analiz]

Motor Trend ekibi tarafından prototip versiyonu test edilen Lamborghini Urus’un beygir gücü ve tork değeri gibi özellikleri açıklandı.

Bir süredir sizlerle, paylaşılan ipucu niteliğindeki özellik ve detaylarıyla değerlendirdiğimiz Lamborghini Urus‘un tanıtımına adım adım yaklaşıyoruz. LM002‘den sonra marka tarihinde ikinci olacak olan Urus ile ilgili gündemi sıcak tutmak isteyen Lambo, aralıklarla kısa kesitli video paylaşmaya devam ediyor. Paylaştığı son videonun içeriğinde “kazara” tasarımıyla ilgili önemli bir parçası karşımıza çıkan Urus’un prototip versiyonu Motor Trend ekibinin test konuğu olduğu. Bu deneyimle birlikte modelle ilgili ciddi bilgiler de artık elimize geçmiş durumda. Şüphesiz ortaya çıkan bu detaylar arasında etkileyici parçalar mevcut lakin bazı bölümler içinse aynı şeyi söylemek pek mümkün gibi gözükmüyor. Sözü fazla uzatmadan elimize geçen parçalar üzerinde konuşmaya başlayalım.

Durmak mı? Dünyanın en büyük frenlerine ne dersin?

Durmadan önce gaza basmak gerektiğinden ötürü Lambo tarafından Urus için iddia edilen ilk teknik değerleri sizlerle paylaşalım. Gelen bilgilere göre Urus 0’dan 100’e hızlanmasını maksimum 3,7 saniyede tamamlayabiliyor. Test ekipleriyse gerçekleştirdikleri sürüş sırasında 3,43 ve 3,34 saniye gibi 0-100 değerleri elde etmeyi başarmış. Maksimum sürat bölümündeyse aracın 300 kilometrenin üzerinde olması neredeyse kesin olarak görünüyor. Süper spor otomobil dinamiklerine sahip bir SUV olarak nitelendiren Urus’un test sırasında 250 km/s hızla virajlara verdiği tepkilerde beğeni kazanan parçalar arasında. Bu kadar hız yeter biraz yavaşlayalım diyenler içinse Lamborghini cevabı 17,3 inç‘lik karbon seramik frenler oluyor. Dünyanın en büyük frenleri olan bu yapı 21 inç’ten başlayıp 23 inç‘e kadar yükselen jantlarla tamamlanıyor. Urus için paylaşılan toplam ağırlık değeriyse 2.100 kilogram civarında. Bu değer kuzeni olarak nitelendirebileceğimiz Porsche Cayenne (2.095 kilogram) ile yakın standartlarda.

Orada mısın Ferruccio?

Urus’un dikkat çeken teknik değerleri motor kısmında da devam ediyor. Lakin burada karşımıza çıkan detaylar “Urus ne kadar Lamborghini?” sorusunu sormamıza vesile oluyor. Dikkatimizi çeken ilk kısım altyapı bölümünde. Volkswagen grubunda yer aldığını bildiğimiz Lamborghini, Urus’un altyapısını Bentley Bentayga ile birebir aynı şekilde kullanmış. Grup içerisinde MLB Evo olarak nitelendirilen bu platformun benzerliği motor kısmında karşımıza çıkıyor. Güç ünitesinde Audi tabanlı 4.0 litrelik V8 motorun kullanıldığını öğrendiğimiz Urus söylenenlere göre 650 beygir güç 850 Nm torka sahip olacak. Yani karşımızda, üzerinde Lamborghini setup’ı kurulmuş bir Audi motoru var da diyebiliriz ki aracın V12’lik versiyonu da üretime geçmeyecek gibi gözüküyor.

Detaylara yansıyan tüm bu parçaları gördüğümüzde Urus’un tam anlamıyla bir Lamborghini olup olmadığını anlamak usta ellerin deneyimine kalacak gibi gözüküyor. Konuyla ilgili satırlarımıza son vermeden önce takvimi ağustos ayına sarıp sizi o döneme götürmek istiyoruz. Sınıflarında sürekli karşı karşıya geldikleri Bentley için açıklamalarda bulunan Rolls-Royce CEO’su Müller-ÖtvösKamuflajlı Q7 kullanmak istemiyorsanız adresiniz belli” diyerek tıpkı Urus’ta olduğu gibi ortaklık stratejilerini eleştirmişti. Nitekim Rolls-Royce cephesi Cullinan için tamamen yeni bir platform geliştirdiğini düşündüğümüzde eleştirilere ister istemez hak verebiliyoruz. Urus ile ilgili ortaya çıkan bu detayların ardından beklentimiz sürüş modları ve elektronik parçalar üzerine olacak. Siz de konuyla ilgili düşüncelerinizi bizimle paylaşmaktan çekinmeyin.

VİDEO