reklamı kapat

POPÜLER

Hızlı ve Öfkeli

İyi ki doğdun güzellik; Wankel motorun önemli temsilcisi Mazda RX-7 40 yaşında! [Video]

21 Haziran 2018

Marka tarihinin unutulmazları arasında yer edinen Mazda RX-7, 1978 yılında başlayan macerasında 40 yılı devirdi.

Mazda denildiğinde pek çoğumuzun aklında ilk olarak Wankel motor beliriyor. Geçtiğimiz yıl itibarıyla bu ikonik motor teknolojisiyle olan birlikteliğinin 50. yılını kutlayan Japon üretici, içerisinde bulunduğumuz elektrik dönüşümünde de yol arkadaşını unutmuş değil. Uzun bir süredir geliştirme süreci devam eden motoru hibrit modellerinde menzil artırıcı olarak kullanacağını dile getiren Mazda’nın bir süre daha listesinde Wankel ismini göreceğiz. 30 Mayıs 1967 yılında Cosmo Sport 110S ile başlayan bu macerada pek çok önemli modeli piyasaya sunan şirketin son temsilcileriyse RX ailesi. RX-8‘in ardından yeni jenerasyonunu yollarda göremediğimiz Wankel motorunun unutulmaz taşıyıcılarından birisi de şüphesiz RX-7 idi. Hızlı ve Öfkeli serisi meraklılarının ilk filminde Dom’un otomobili olarak da hatırlayabileceği bu canavar, NFS Underground 2‘de de çocukluğumuzun bir parçasıydı aslında. 1978 yılında başlayan macerasında 40 yaşını deviren RX-7’yi unutmayan Mazda, resmi kaynakları üzerinden üç jenerasyonu da bir araya getiren güzel bir selamlamaya imza attı.

Üç jenerasyon da akıllarda

Japonya’da pazara sunulduğu ilk yıl kaputunun altında ikiz rotorlu ve 1,2 litre hacimli bir Wankel taşıyan Mazda RX-7, 103 beygir güçle 7.000 devir çeviriyordu. “FB” olarak bildiğimiz bu jenerasyonunda zaman ilerledikçe 1,3 litrelik motorla 135 beygir güç üreten bir versiyona da kavuşan aracın 50/50 gibi başarılı bir ağırlık dağılıma sahip olması sürüşünü ayrı yere konumlandırmamıza vesile oluyordu. Turbo desteğiyle birlikte FB’nin 165 beygire kadar çıkması da limitleri bilmek adına önemli. 1985 yılına kadar üretimi gerçekleştirilen ilk jenerasyonun 450.000 adedin üzerinde üretildiği de kayıtlarda karşımıza çıkanlar arasında.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

1985 yılı itibarıyla ilk jenerasyonuna veda eden RX-7, aynı yıl FC kodlu ikinci jenerasyonuyla kullanıcıların karşısına çıkmaya başladı. Turbo kelimesinin en fazla kullanıldığı dönem olarak tarih kayıtlarına giren bu jenerasyonda 1,3 litrelik üniteden 185 beygirden başlayıp 215 beygire kadar güç elde edilebildiğini görüyoruz. Tasarımı itibarıyla Porsche 924 ile olan benzerliğiyle akıllara kazınan ikinci jenerasyon RX-7, tanıtımının üzerinden geçen bir yıllık zaman diliminin ardından pek çok önemli otorite tarafından yılın otomobili olarak ödüllendirildi.

Hızlı ve Öfkeli

Otomobile ilgi duyan “90 jenerasyonunun” hatırlayabileceği Mazda RX-7 ise FD koduyla 1992 itibarıyla tüm dünyanın karşısına çıktı. Pop-up far tasarımını devam ettirmesinden de etkisiyle bizim için çok özel bir yerde konumlanan bu jenerasyonda kullanılan 1,3 litrelik motorun limitleri 280 PS‘e kadar yükseltilmişti. Üretimi 2002 yılına kadar devam eden son RX-7’nin üretim adedi yaklaşık 68.500 olarak kayıtlardaki yerini koruyor. Tasarımının yanında performansıyla da döneminin spor otomobil modelleri arasından sıyrılmayı başaran RX-7, unutulmazlar listesindeki yerini her geçen yıl sağlamlaştırıyor. Biz de meraklılarıyla bu ikonik modelin doğum günü heyecanını paylaşıyoruz.

Video