reklamı kapat

POPÜLER

FMC Byton

Karşınızda BMW ve Mercedes “meydan okuyan” elektrikli SUV: Byton Concept

CES 2018 kapsamında kullanıcıların karşısına çıkacak olan Byton Concept, önümüzdeki iki yıl içerisinde sokaklara çıkmak için hazırlanacak.

Ocak ayının ilk haftasını geride bırakmamızla birlikte bu süreç içerisinde ön izlenim ve ipucu detaylarıyla karşımıza çıkan tüm parçaların da sergilen zamanı geldi. “Panayırın” ilk ayağı niteliğinde olan CES 2018’in merak edilen otomobil projelerinden birisi olan Byton, ortaya koyduğu iddia ile dikkatlerimizi çekmeyi başarmıştı. Elektrikli modeliyle Mercedes ve BMW gibi köklü markalara kendisine hedef seçen Çinli marka, şu anda konsept olarak karşımıza çıkarttığı aracını 2019’un sonlarına doğru seri üretim formuyla sokaklara çıkartmak istiyor. Seri üretim formunun provası niteliğinde olan konsept ise içerisinde birçok önemli mesajı da beraberinde getiriyor.

Seri üretim sadık bir versiyon olacak

Çin merkezli Future Mobility’nin önemli girişiminin detaylarına geçmeden önce altı çizilmesi gereken bir noktayı sizlerle paylaşmamız gerekiyor. Şirketin şu anki CEO’su konumunda olan Carsten Breitfeld, geçtiğimiz süreçte BMW’nin elektrikli araç departmanı “i”da yönetici konumunda görev yapmaktaydı. i8’in de üretim sürecinde bulunan Breitfeld’ın markada oluşu halihazırda bu iddiaların temel noktalardan birisi de diyebiliriz. Peki bu tecrübenin Byton’a yansıması ne şekilde olmuş?

Bunu anlayabilmek adına teknik değerlere bakma gereği hissediyoruz açıkçası. İlk adımda baktığımızda aracın tek ve iki motorlu olmak üzere farklı versiyonlarla sunulacağını görüyoruz. Motorun arkada konumlandığı tek versiyon 272 beygir güç ve yaklaşık 400 kilometre menzil değerleriyle sunuluyor. Çift motorlu versiyonda ise bu değerler 476 beygir ve yaklaşık 525 kilometre menzile kadar yükseliveriyor. Konsept üzerindeki gerek tasarım gerekse teknik değerlere yüzde 85 oranında sadık kalınacağının altını çizen marka yetkilileri için şu aşamadaki en önemli süreç üretim tesisinin finansmanı olacak.

Adım adım otonom sürüş

Teknoloji ayağında biyometrik kimlik algılama, ses tanıma ve komut algılama, 5G internet bağlantısı ve konsolun tamamını saran “bölünebilir” ekran gibi özelliklere sahip olan aracın edilen dış tasarımı da doğrusun söylemek gerekirse beklemeye değdi. Audi Q5’e ebatlarında olduğunu bildiğimiz modelin tasarım dili akıllarımıza Range Rover ve Lucid Air kırması, etkileyici bir yapıyı getiriyor. Dış bölümde kullandıkları minimal yapıyı koruyacaklarını belirten yetkililer, kokpitin merkezideki devasa ekranın seri üretim versiyonda da sürdürüleceğinin altını çiziyor. İlk seri üretim versiyonunda üçüncü seviye otonom sürüş teknolojisiyle gelecek olan Byton,’un giriş seviyesindeki versiyonunun 45.000 dolar civarında etiket fiyatına sahip olması bekliyor.