reklamı kapat

POPÜLER

Koenigsegg destekli 870 beygirlik canavar: Qoros K EV

Üç kapı tasarımının bir arada olduğu Qoros K EV, tasarımı ve teknik değerleriyle son dönemin en dikkat çeken projeleri arasında yer alıyor.

Bir süredir tasarım detaylarıyla ortaya çıkan Qoros‘un yeni konsept otomobili nihayet tüm detaylarıyla sır perdesi aralanmış bir şekilde karşımızda. Şanghay Otomobil Fuarı kapsamında tüm dünyanın karşısına çıkan K EV ile Qoros’un önemli bir kesimi şaşırttığını da belirtmeden geçmeyelim. Kaynaklarda 9 QlectriQ adıyla birlikte geleceği büyük oranda kesinleştiği açıklanan modelini K EV adıyla tanıtan marka ismi kadar tasarım diliyle de adından sıkça söz ettirecek gibi gözüküyor. Qoros adını ilk olarak hiper otomobil üreticisi Koenigsegg ile birlikte duymuş olabilirsiniz. Gelecekte de oldukça sık duyacağınız bu marka, Koenigsegg’in motor teknolojileri geliştirdiği departmanı FreeValve tarafından hayata geçirilmiş olan kam mili olmayan motor teknolojisinin ilk kullanıldığı marka olarak akıllarımızdaki yerini koruyor.


Tıpkı içten yanmalı motorlar gibi elektrik motorları ayağında da geleceğe uygun hareket etmek isteyen Koenigsegg’in imzasını bu elektrikli konseptte de görüyoruz. Üç farklı kapı tasarımının bir arada kullanıldığını gördüğümüz model toplamda 870 beygir gücüyle dikkat çekiyor. 0’dan 100’e 2,7 saniyede erişebildiği ifade edilen K EV’in maksimum sürat değeri260 km/s. Aracın açıklanan menzil değeriyse tek seferde yaklaşık 490 kilometre.


Karbon fiber monokok şasi üzerine geliştirilen aracın tasarımı bu zaman kadar asfalt üzerinde gördüğümüz otomobillerden ciddi oranda farklı. Ön tarafında bumerag formunda dikey olarak tercih edilen ışıklandırmaları bulunan konsept arka tarafa doğru yöneldikçe daha minimal bir yapıya bürünüyor. Kokpit tasarımının dışarıya oranla standartlara daha yakın olan aracın konsolunda yatay olarak konumlandırılmış bir multimedya ekranı ve yüksek çözünürlüklü sürücü ekranı yer alıyor. K EV elektrikli otomobil pazarında tasarımıyla ön plana çıkabilecek bir otomobil olarak gelecekte karşımızda olabilir. Özellikle Koenigsegg gibi bir üreticinin desteğini de düşünürsek bu tasarımın performans kısmında da beklentileri yükseltmememiz için hiçbir neden yok.