reklamı kapat

POPÜLER

Middle-Earth: Shadow of War incelemesi

SUYUNDAN DA KOY

Eğer sizler de bu ve bunun gibi konularda açık fikirli olabiliyor ve gevşek gevşek konuşan Orcların varlığını rahatsız edici olmaktan ziyade gülümsemeyle karşılayabiliyorsanız, Shadow of War’dan da büyük bir keyif alacağınızı söyleyebiliriz. “Shadow of Mordor’u seven herkes bu oyunu da sevecek” gibi beylik bir lafı ne yazık ki başka sebeplerle kullanamıyoruz ancak en azından bu kişilerin oyunu deneyimlemesi ve kararı kendilerinin vermesi gerektiğini düşünüyoruz. Zira Shadow of War; büyük kusurları olan bir oyundan ziyade, içeriğinde herkese hitap etmeyecek özellikler barındıran bir yapım. Bu özelliklerden en dikkat çekeni ise kullanılmış olan menü sistemi.

Hatırlayabileceğiniz üzere, ilk oyunda da menüde bolca zaman geçirmek zorunda kalıyor ve detaylarla uğraşıyorduk. Ancak bu kısma ayrılan zaman Shadow of War’da çok üst seviyelere taşınmış ve oyundan kopmaları dikkat çekici bir seviyeye getirmiş. Oyundaki yeteneklerin, silahların, geliştirmelerin ve düşmanların ayrı ayrı, alt kategorilere ayrılan menüleri bulunuyor ve bu kısımlarda sahip olunan seçenek sayısı o kadar fazla ki, kaybolup gitmemek için yoğun bir çaba sarf etmek gerekiyor.

Bakıldığı zaman, tüm bu etmenler için sunulan çeşitlilik ve sayısal yoğunluk asla bir eksi değil, hatta bir artı olarak bile nitelendirilebilir. Ancak bunları listeleme şekli, aradığınızı bulabilmeyi zorlaştırdığı noktada keyfi zulme dönüştüyor. Yani bu bir kusur değil, bu daha ziyade barındırılan bir özelliğin kullanışlı bir şekilde işlenmemiş olması. Her detayı tekrar ve tekrar incelemeyi sevenler hoşnut olacakken, bu kalabalık içinde boğulanlar ise doğal olarak nefret edecek. Bu ve bunun gibi pek çok anlamda Shadow of War, önceki oyunun üzerine çok fazla şey eklemek istiyor ancak ulaşılan sonuç, gömleğin düğmelerinin patlama noktasına gelmesine sebep oluyor.