reklamı kapat

POPÜLER

Ortalığı karıştıran açıklamalar; Hyundai’nin Volkswagen’e açtığı hothatch savaşı erken başladı!

Hyundai N sorumlusu Albert Biermann, en büyük rakipleri Golf GTI üzerinden tartışma yaratacak açıklamalarda bulundu.

İkinci haftası içerisinde olduğumuz Detroit Otomobil Fuarı‘nda tanıtımı gerçekleştirilen birçok modeli sizlerle değerlendirme fırsatımız oldu. İlk hafta gerçekleştirilen tanıtım etkinliklerinde pickup’tan başlayıp diğer sınıflara kadar uzanan keyigli bir rekabet vardı. Bahsetmekte olduğumuz bu rekabet madalyonunun diğer yüzünde ise marka yöneticilerinin ortalığı hareketlendiren açıklamaları da yok değildi. Tıpkı Hyundai cephesinde olduğu gibi. Fuarda kısa süre önce kurduğu performans departmanı N‘in ikinci modeli konumunda olan Veloster serisini tanıtan markanın önemli bir ismi gerek Volkswagen’i gerekse Volkswagen sevenleri kızdırabilecek bazı açıklamalarda bulundu.

Golf GTI’a sert eleştiriler

Meraklılarının bildiği üzere Hyundai N departmanının yöneticiliğini, bir dönem BMW M‘den sorumlu olan Albert Biermann yönetmekte. Biermann yönetiminde ilk N modelini i30 ile karşımıza çıkartan ve büyük beklentiler ortaya koyan Hyundai, Veloster N ile de bunu bir adım ileriye taşımış durumda. Detroit’te düzenlenen tanıtımda bahsettiğimiz bu “kışkırtıcı” açıklamayı yapan da Biermann’dan başkası değil elbette. Nürburgring’de en iyi zamanı elde etme çabalarını gereksiz ve zaman kaybı olarak nitelendiren Biermann bunun yerine ateşli hatchback sınıfında referans olarak gösterilen Golf GTI‘ı geride bırakma planları yapıyor. N imzalı Hyundai modellerinin pist odaklı geliştirilmiş günlük kullanım konforu yüksek araçlar olmasını amaçladıklarını belirten Biermann; “Bence standart bir Golf GTI pist odaklı geliştirilmiş değil. Genel olarak baktığımızda GTI şüphesiz güzel bir otomobil lakin piste iki turun ardından eğlence sona eriyor. Biz sürüş dinamikleri ve hissettirdikleri açısından burada çok daha başarılı bir otomobilden bahsediyoruz ve bunu sunabileceğimize inanıyoruz. Ben hiçbir zaman en hızlı zamanı elde etmek istemedim. Ben kullandığım arabadan keyif almak istedim.” diyerek GTI’ı özellikleri açısından eleştirdi.

Bu açıklamalara Volkswagen cephesinden ilk yanıt Avustralya sorumlusu Michael Bartsch‘tan geldi. Biermann’ın ifadelerini üzüntü verici ve gereksiz olarak gördüğünü belirten Bartsch, “Ortada henüz satışa bile çıkmamış bir otomobil için dile getirilen iddialar var. Üzgünüm ama ben buna şu aşamada sadece sözde rakip diyebilirim. Uzun süredir piyasada var olan Golf GTI ve R gibi modelleri üretmek göründüğünden daha zordur.” diyerek tartışmanın önümüzdeki günlerde devam edebileceğinin sinyallerini verdi. Siz de konuyla ilgili görüşlerinizi bize yorum olarak iletebilirsiniz.

İlgili video