reklamı kapat

POPÜLER

Hyundai Ioniq 5

Retro ve ateşli çizgiler bir arada; Hyundai Ioniq 5 için yeni ipucu görselleri yayınlandı

Önümüzdeki ay içerisinde tanıtımı gerçekleştirilecek olan Hyundai Ioniq 5, teknik verileri kadar tasarımıyla da fazlasıyla iddialı bir otomobil olacak.

Hyundai için 2021 yılını önemli kılacak olayların başında, başlı başına bir ürün gamına dönüştüreceği Ioniq markası var. Mercedes cephesinde EQ, Volkswagen cephesinde ID gibi örneklerle hayat bulan bu planlamalara benzer bir adım atan Güney Koreli üretici, oluşturduğu bu alt markanın ilk modelini kısa süre içerisinde tanıtmaya hazırlanıyor. Bir süredir ipucu niteliğindeki teaser görüntüleriyle nabız veren Ioniq 5, bu kez dış tasarımındaki hayati noktaları ortaya koyan yeni fotoğraflarıyla karşımızda. 45 concept projesinin seri üretime taşınmış hali olarak bildiğimiz model, E-GMP mimarisi üzerine geliştirilen ilk isim olarak da kayıtlardaki yerini alacak.

Hyundai Ioniq 5 için bilinen detaylar

Hyundai cephesi aracın seri üretim dinamiklerini büyük oranda konsepte sadık kalarak geliştiriyor. Bu da Ioniq 5’i diğer yüm Hyundai modellerinden ayıran bir karakterle karşımıza çıkması demek. Paylaşılan detaylarda, kısa süre önce Honda E ile hissettiğimiz neo retro tasarım dilinin esintileri kendisini hissettiriyor. Bununla birlikte araçta kullanılan LED ön farlar ve genel yapı aynı zamanda sportifliğe ve agresifliğe vurgu yapıyor. Paylaşılan fotoğraflarda kendisini gösteren özel tasarım jantlar da yine modele özel detaylar arasında öne çıkacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ioniq 5’in teknik özellikleri Hyundai tarafından hala teyide muhtaç durumda. Lakin sısa süre önce ortaya çıkan ve dış basında da büyük yankı bulan sızıntı, First Edition olarak isimlendirilen ilk üretim örneği için verileri ortaya koydu. Buna göre versiyon 313 beygirlik güç değeriyle 0’dan 100’e hızlanmasını 5,2 saniyede tamamlayabilecek bir performansa sahip olacak. Detaylarda araç için WLTP şartlarında gerçekleştirilen testlerin ardından elde edilen menzil değerininse 450 kilometre olacağını da görüyoruz. Katalogların üst kısımlarında yer alacak bu verilerden daha çok dikkat çekmesi gerekense hızlı şarj desteği. Porsche Taycan’dan da anımsadığımız 800V hızlı şarj mimarisini desteklediğini gördüğümüz Ioniq 5, bu sayede yüzde 20 batarya seviyesinden yüzde 80’e sadece 15 dakikada getirilebilecek. 5 dakikalık şarjla 100 kilometre menzil yakalanabilmesi de yine beklentiler arasında.

İlgili video

Yeni Hyundai i20 karşımızda