reklamı kapat

POPÜLER

Rusya Ukrayna savaşı

Rusya-Ukrayna arasındaki savaş, otomotiv pazarındaki hammadde krizini büyütüyor

Otomotivde üretime ara verme zorunluluğunu doğuran Rusya-Ukrayna, tedarik ve hammadde tarafındaki etkileriyle düşündürüyor.

Rusya ile Ukrayna arasında devam eden savaş derinleşmeye devam ederken, ikili arasında gerçekleştirilen müzakerelerden hala bir sonuç çıkmaması tedirginliği de artırıyor. Sivillerin ülkeyi terk etmek için sınırlarda oluşturduğu kilometrece uzunluğundaki kuyruklar büyük yankı uyandırırken, madalyonun diğer tarafında da ekonomik etkiler büyüyor. Tedarik zincirinin bozulmasıyla birlikte pek çok kolda aksamalar meydana gelmiş durumda. Özellikle enerji ve hammadde sektörünün önemli temsilcilerine ev sahipliği yapan bölgedeki belirsizliğin devam etmesi, otomotiv dünyasında da ses getirmeye başladı. Son birkaç yıldır çip kriziyle boğuşan otomotiv dünyası, şimdi de savaş odaklı krizle boğuşuyor. Türkiye’de otomotiv ve ticari araç pazarında, yedek parça ve satış sonrası sektörünün gelişiminde önemli roller üstlenen MOTOR AŞİN, savaşın otomotiv endüstrisine bırakacağı etkiler üzerine değerlendirmelerini dikkat çeken bilgiler paylaştı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Rusya-Ukrayna Savaşı otomotiv üretiminde daralmaya da sebep olacak

Hali hazırda otomotivin küresel boyutta birçok problemle yüz yüze kaldığını söyleyen MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, Rusya’nın en önemli hammadde tedarikçilerinden olduğuna ve otomotiv sektöründe küresel hammadde ihtiyacının yüzde 40’ını karşıladığına dikkat çekti. “Otomotivde kullanılan nikelin tedarikinde dünyada üçüncü sırada yer alan Rusya, paladyumun da yüzde 40’ını tek başına karşılıyor. Ek olarak çip üretiminde kullanılan neon ve C4F6 gazlarının tedarikinde Rusya, Ukrayna ile birlikte en önemli tedarikçisi konumunda. ABD’nin yılda 8 milyon tondan fazla neon ve C4F6 türü gaz tükettiğini ve Ukrayna’dan ithal ettiğini de hatırlatmak istiyoruz.” açıklamasını yaptı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Türkiye de daralma ile karşı karşıya

Rus otomotiv pazarının geçtiğimiz yıl yüzde 4,3 büyüme göstererek 1,67 milyon araç ürettiğini söyleyen Aşçı; “OİB verilerine göre ülkemizin otomotiv ihracatında 9’uncu sırada yer alan Rusya’ya, 2021’de 705 Milyon Dolarlık ihracat yapıldı, bunun 625 Milyon Dolarlık kısmını ise tedarik sanayi kapsıyor. Ukrayna içinse bu rakam 220 Milyon Dolar. Otomotivde ihracatın büyük bölümünü AB ülkelerine yapan ülkemizin, savaş nedeniyle ekonomik darboğaza girecek bu ülkelerden pazar kaybı yaşama riskini göz ardı etmemek gerekiyor. ABD ve Avrupa ülkeleri, Ukrayna ve Rusya’dan tedarik ettiği kritik hammaddeleri ve komponentleri alternatif pazarlardan tedarik ederek üretimi regüle edebilir. Fakat bu durum sebebiyle araç başı üretim maliyetlerinin tekrar artacağını öngörüyoruz; iç pazar dahil otomotiv üretiminde ve tedarik sanayinde daralma ile karşı karşıya kalabiliriz.” şeklinde konuştu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR