reklamı kapat

POPÜLER

Samsung-Galaxy

Samsung’a Galaxy telefonlar üzerinden dava şoku: “Reklamlar aldatıcı”

Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu (ACCC), Samsung tarafından telefon reklamlarında “yanlış, yanıltıcı ve aldatıcı temsiller” yapıldığını iddia ediyor.

ACCC, Federal Mahkemesi’nde Güney Koreli Samsung aleyhine çeşitli ‘Galaxy‘ serisine sahip akıllı telefonlarının “su geçirmez” reklamlarının yanlış, yanıltıcı ve aldatıcı sunumlarda bulunduğunu iddia ederek dava açtı. Samsung, 2016 yılından bu yana sosyal medyada, televizyonda ve reklam panolarında Galaxy telefonların suya dayanıklı olduğu söylüyor. Firmanın denizde ve havuzlarda kullanılabilen veya suya maruz kaldığında bozulmayan telefonları medyada kendine yer buluyor. Avustralya’da Galaxy telefonların suya dayanıklılık reklamları 300 kez kullanıldı. Ancak ortadaki sorun şu ki Galaxy serisinin bütün telefonları aynı dayanıklılığa sahip değil. Bazı modellerin anlatıldığı gibi deniz ve havuz suyuna, bazılarının ise yalnızca tatlı suya dayanıklı olduğu aktarılıyor. Ama reklamlarda bu ayrıntılara yer verilmiyor.

Samsung bu reklamlar ile sıkıntı yaşıyor

Komisyon medyadaki reklamların temsilinde, hangi modellerin dayanıklı olduğunu tam aktarmadığı için davayı açtığını aktarıyor. Bazı Samsung telefonlarının IP derecelendirmelerinin olmadığını ya da hiç belirtilmediğinin altını çiziyor. Su-Toz Koruması olarak tanımlanan bu derecelendirme bir cihazın toza ve tatlı suya dayanıklılık düzeylerini ölçmek için kullanılan uluslararası bir standart olarak tanımlanıyor. Samsung, web sitesinde Galaxy S10’un ‘plaj veya havuz kullanımı için tavsiye edilmediğini’ bile belirtiyor. Ayrıca Samsung’un sudan zarar görmüş Galaxy modellerinin garanti kapsamında değerlendirilmediği iddia ediliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

ACCC, reklamların yeterli bilgiyi izleyiciye vermeyecek şekilde tasarlandığını söylüyor. Müşterilerin tam olarak bilgilendirilemediğini aktaran ACCC, tam bilgi sahibi olmayan tüketicilerin su geçirmeyen bir telefon aldığını sanarken aslında, dayanıksız bir telefon aldığını söylüyor. Sonuçta komisyon, Samsung’un pazarda “haksız rekabet avantajı” sağladığını iddia ediyor. Firma, pazarlama stratejilerinin yanlış olmadığını düşünüyor, dava başladığında kendisini savunacağını aktarıyor.

İlginizi çekebilir

Galaxy S10+ ile gerçekleştirilen inanılmaz proje