reklamı kapat

POPÜLER

2008 konsept tasarımı

Sevilen özellikler daha ulaşılabilir seviyede; yeni Peugeot 2008’den ilk detaylar

Frankfurt Otomobil Fuarı 2019 kapsamında önümüzdeki sene tanıtılması beklenen yeni Peugeot 2008, başarıyı getiren parçaları kompakt sınıfa taşıyor.

Özellikle son üç yıllık süreçte gerçekleştirdiği atılımla PSA grubunun bir numaraları markası haline gelmeye oynayan Peugeot‘nun bu başarısı artık bir sır değil. Talep patlamasının yaşandığı Crossover/SUV sınıfında gerçekleştirdiği 3008 ve 5008 dönüşümleriyle damga vuran Fransız üretici, pastanın büyük dilimlerinin tadını çıkartmakla meşgul. Kullanıcılardan gelen bu ilgiyi kısa süre önce tanıtımını gerçekleştirdiği yeni jenerasyon 508 ile binek segmente de yansıtmaya başlayan Peugeot’nun ailenin diğer üyeleriyle ilgilenme vakti de her geçen gün yaklaşıyor. Şubat ayı içerisinde 4008‘i tekrar ciddi bir oyuncu olarak öne sürebilme ihtimali üzerinden gündeme gelen marka, daha gerçekçi ve öncelik isimlerinden biri olan 2008 ile başarısını devam ettirme arayışında olacak. 2019 yılının ikinci yarısı içerisinde tanıtılması gündemde olan yeni jenerasyon için ailenin diğer üyelerinde kullandığı iç ve dış elementleri getireceğini öğrendiğimiz Peugeot, bu sayede üst seviyedeki deneyimi daha alt sınıftaki crossover modelinde de kullanıcılarla buluşturmak istiyor.

2008 konsept tasarımı

Motorda da yeni teknoloji

Tanıtılacağı organizasyonun takvimini baz aldığımızda 2020 model yılıyla gelme ihtimali bir hayli yüksek olan Peugeot 2008’in ilk olarak altyapısal detaylarına göz atalım. CMP olarak ailenin diğer üyelerinden anımsayabileceğimiz bir platform üzerine geliştirilecek olan araç, bu vesileyle önümüzdeki yılın mart ayında tanıtılacak yeni 208 ile de benzer genler üzerine kurulacak. Bununla birlikte ebatsal olarak büyümesi de kaçınılmaz bir hal alan aracın ağırlık konusunda 40 kilograma kadar iyileşme göstermesi bekleniyor. İşin daha yüzeysel kısmındaki değişimler ise tahmin edebileceğiniz üzere dış ve iç tasarım detayları üzerine şekilleniyor. 3008’in çok beğenilen tasarımından izler taşıyacağı resmiyet kazanan modelin kokpit bölümünde de yeni jenerasyon i-Cockpit’in tüm dijital desteklerine sahip olunabilecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2008’in motor kısmında ise bizleri oldukça çeşitli bir yelpazenin beklediğini söyleyebiliriz. Halihazırda satışta olan 1,2 litrelik PureTech benzinli ve 1,5 litrelik dizel motorların devamlılığıyla ilgili bilgiler şu aşamada masada görünüyor. Bu seçeneklerin arasına eklenmesi gündemde olan parça ise 48V‘luk elektrik desteğinin sunulduğu mild-hybrid versiyon. Kaputun altıyla ilgili en önemli beklentilerden birisinin tamamen elektrikli 2008’in üzerinde yoğunlaştığını da söylemeden geçmeyelim. Özellikle Hyundai’nin Kona Electric ile elini çabuk tutarak oldukça yerinde gerçekleştirdiği hamlenin de etkisiyle, bu versiyonu da ilk aşamada olmasa da 2021 gibi sokaklarda görmemiz işten bile değil. Elektrikli 2008 ile ilgili dile getirilen menzil değeriyse 450 ile 500 kilometre aralığında değişiklik gösteriyor. Siz de yeni jenerasyon 2008 ile ilgili beklentilerinizi bizlerle yorum olarak paylaşabilirsiniz.