reklamı kapat

POPÜLER

Spotify

Spotify’ın ücretsiz versiyonundaki zorunlu reklamları kaldıran yeni özellik

Spotify, servisi ücretsiz kullanan kullanıcıları sevindirecek çok ilginç bir özellik test ediyor. Yeni özelliğe göre artık reklamlara mahkum değilsiniz.

Popüler müzik servisi Spotify, kullanıcıların hem abonelik usulü hem de dilerlerse ücretsiz kullanabileceği devasa bir müzik kütüphanesi. 30 Haziran’da yapılan açıklamaya göre platformun 180 milyon aktif kullanıcısı bulunurken bunun 83 milyonu abone durumda. 65 ülkede servis sağlayan hizmetin ücretsiz versiyonunda ise çeşitli kısıtlamalar bulunuyor. Uygulama üzerinde kullanırken dilediğiniz şarkıdan dinlemeye başlayamıyorsunuz örneğin. Sınırlı şarkı atlama imkanı veren uygulamada aynı zamanda bir şarkıya geri de dönemiyorsunuz. Tabii ki en önemlisi de reklamları dinlemek zorunda kalmanız. Ücretsiz kullanıcılar reklamları geçemiyor. En azından geçemiyordu. Platformun test ettiği yeni özellik bu sınırı kaldırıyor gibi görünüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ne kadar reklam o kadar ödeme

Popüler müzik servisinin Avustralya’da test ettiği yeni özellik kullanıcıların sesli ve görüntülü reklamları diledikleri gibi atlamalarını sağlıyor. Üstelik bunun için bir kısıtlama da getirmiyor. “Active Media” olarak adlandırılan bu özellikte, reklam verenler kullanıcıların dinlemediği reklamlar için ödeme yapmıyor. Yani kullanıcılar o reklamı ilginç bulur ve dinlerse o zaman platform reklam verenden ödeme alabiliyor. Oldukça riskli bir hamle olan yeni strateji, kullanıcıların deneyimini iyileştirirken, firmanın gelirini de ciddi anlamda düşürebilir. Bu sebeple kısmen küçük bir pazar olan Avustralya’da test sürecini başlatan Spotify, yeni özelliğin nasıl bir geri dönüş alacağını ölçüyor. Testin olumlu sonuçlanması durumunda özelliğin diğer pazarlara da açılması bekleniyor.