reklamı kapat

POPÜLER

Japonya

Tersine elektrik; şarj ağı bolluğu çeken Japonya’da ne kadar model satılıyor

Elektrikli otomobillerin devlet teşvik politikasıyla artış gösterdiği Japonya, şarj ağı konusunda dünyada ilke imza atan ülkelerden birisi oldu.

Türkiye’nin de içerisinde bulunduğu Avrupa pazarı elektrikli otomobil dönüşümüne hazırlanmak konusunda hummalı bir çalışma içerisinde. Markaların geliştirme aşamasında olduğu modellerini piyasaya sunma konusunda hamle hazırlıkları devam ederken, bir yandan da bu rakiplerin şarj ağı konusunda ortaklıkları söz konusu. Volkswagen grubu, Daimler, Ford ve BMW grubunun ortaklaşa aldığı yatırım kararı doğrultusunda Avrupa otoyollarında bağımsız hızlı şarj noktalarını oluşturmak üzerine kurulan Ionity, bu alanda atılmış en büyük adım konumunda. 2020 itibarıyla başlayacak olan model bombardımanı için geriye sayan Avrupa’dan uzaklarda ise işler çok ileri bir noktaya gelmiş durumda. Çin ve Japonya gibi Uzak Doğu’nun temel taşlarında uzun bir süredir devam eden elektrikli otomobil satışlarının geldiği nokta kısa süre önce resmiyet kazanan yeni rakamlarla gözler önüne seriliyor. Petrol şirketlerinin bile kendi istasyonlarının içerisinde yer vermeye başladığı şarj noktaları, benzin istasyonlarının karşısında hatırı sayılır pay kapmış durumda. Denklemin karşı tarafında ise eksik kalan parçalar var.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Rakamlardaki eksiklik

Verilere baktığımızda ülke sınırları içerisindeki hatta toplamda 27.000 adedi geçen elektrikli araç şarj noktasının yer aldığı görülüyor. Hızlı şarj ağı konusunda da oldukça zengin olan Japonya’da devlet tarafından yapılan elektrikli ve hibrit araç teşviki de söz konusu. Tüm bunlara rağmen 10 yıllık dilim baz alındığında 120.000 adet gibi elektrikli otomobil satışının gerçekleşmiş olması, kelimenin tam anlamıyla varlık içinde yokluk durumunu gözler önüne seriyor. Tesla gibi önemli bir ismin merkezi olan Amerika’da bile şarj noktası konusunda eksiklikler gözlemlenirken, Japonya’daki bu rakamların düşündürücü olduğu ortada. 2040 yılına gelindiğinde dünya genelinde 40 milyon elektrikli otomobilin satılacağını ön gören uzmanların, şarj ağı konusunda ilerlemenin devam edeceğinin de altını çiziyor. IONITY ile birlikte Avrupa’yı da rahatlatacak olan şarj noktalarının Türkiye’deki yaygınlaşma sürecini de takip ediyoruz.