reklamı kapat

POPÜLER

Celica 2000GT
Celica
MR2
MR2
MR2

Toyota mühendisinden sürpriz Celica ve MR2 mesajı

Toyota tarihinin iki önemli modeli üzerinden açıklamalarda bulunan Masayuki Kai, cesur açıklamalarıyla heyecanlanmamıza vesile oldu.

Advertisement

Geriye dönüp özellikle son iki yıl gibi süreci hatırladığımızda otomobil üreticilerinin pek çok farklı alanda gündeme geldiğini hatırlayabiliriz. Elektrik, otonom sürüş ve batarya teknolojisi gibi popüler noktaların satır başlarını oluşturduğu bu örnekler arasında Toyota‘yı ayrı tutmadan edemiyoruz. “Ha geldi ha gelecek” diyerek Supra‘nın dönüşünü bir türlü sonuca bağlayamayan Japon üretici, ortak geliştirme süreci yürütülen BMW Z4‘ün de şu anda gerisinde kalmış durumda. Halihazırda büyük bir beklentiye giren meraklıları gibi bizler de teknik özellikleri parça parça netleşmeye başlayan Supra’nın dönüşünü bekliyoruz. Markadan konuyla ilgili açıklama da beklediğimiz şu günlerde ise pek çoğumuzun hiç aklına getirmediği bir bilgi bir anda yine ortalığın hareketlenmesine neden oldu. Supra’nın geliştirme ekibi içerisinde yer alan mühendislerden Masayuki Kai, verdiği bir röportajda yeni bir geri dönüş için kapıların açık olduğunu dile getirdi. Celica gibi çok önemli bir ismi ağzından çıkartan Kai ikinci seçenek içinse 90’lı yıllarda fırtına gibi esen MR2‘yi işaret etti.

Celica 2000GT
Celica

İki seçenek, zor karar

Kai’nin açıklamalarından önce Celica ve MR2 isimlerinin üstlendiği roller üzerinde de kısa bir değerlendirme yapmakta fayda olduğunu düşünüyoruz. İlk olarak daha köklü olan Celica’ya baktığımızda, marka içerisinde 70’li yıllarda başlayan bir macera karşımıza çıkıyor. İlk olarak 1970 yılı Tokyo Otomobil Fuarı’nda sergilenen otomobilin Amerika pazarında Ford Mustang’den bile pay çalabileceğine dair beklentinin olması, Toyota’nın Celica’ya olan güveninin en güzel kanıtlarından birisi aslında. İlk kez piyasaya çıktığı 1971 yılında 1,4 ve 1,6 litrelik motor seçeneklerine sahip olan otomobilin, 1973 yılında karşımıza çıkarttığı 2000GT Liftback versiyonu Mustang ile olan benzerliği ile akıllarımızda yer edinmişti. Bu modelle birlikte 2,2 litrelik motora da geçiş yapan Celica’nın bir sonraki etkileyi halini görmek içinse 1985 yılını beklememiz gerekti. O yıl dördüncü jenerasyonuna kavuşan otomobili son olaraksa 2006 yılında sokaklarda gördük. Motor sporları macerası da ilk dönemlerinden itibaren başlayan Celica’yı 90’lı yıllarda 4WD versiyonuyla WRC’de ortalığı birbirine katarken izleme fırsatına eriştik. Tabi ki bu süreçte dört kez dünya şampiyonu olmuş Juha Kankkunen‘e de selam göndermeden olmaz.

MR2
MR2
MR2

Madalyonun diğer yüzünde yer alan MR2 ise macerasına 1984 yılında başlayan bir otomobil. Ortadan motorlu yapısıyla meraklılarının akıllarında yer edinen “halkın süper otomobili“, Turbo versiyonunda 200 beygiri geçen gücü ve sadece 6,1 saniyelik 0-100 değeriyle döneminin önemli isimleri arasında yer almıştı. Üretimden kalktığı 2007 yılına kadar üç jenerasyon eskiten MR2, her jenerasyonunda çok ciddi karakter değişimine bürünmüş, daha çok ise Lotus ve Ferrari’yi akıllara getiren ikinci jenerasyonuyla ön plana çıkmıştı. Bazıları için “fakirlerin Ferrari’si” olarak da nitelendirilen ikinci jenerasyonun geliştirme sürecinde Dan Gurney gibi efsane bir ismin yer almış olması da kesinlike altı çizilmesi gereken noktalardan birisi bizim için.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ağızdaki bakla

Evet, Masayuki Kai’nin ağzıdan çıkan bu iki önemli isimden kısaca bahsettik. Peki bu noktada muhtemel hamle hangisi arasında yapılmalı? Kai açıklamalarında; “Geri döndürme projeleri arasındaki en büyük olanı kesinlike Supra’ydı bizim için. O bir numaraydı. Şimdi bu otomobili geri getirme noktasına geldik. Piyasanın nasıl şekilleneceği ve taleplerin neyi göstereceğini hep birlikte göreceğiz. Lakin biz Celica’yı da MR2’yi de geri döndürmek istiyoruz.” diyerek çok keskin ifadeler kullandı. Burada net bir şekilde anlaşıldığı üzere ekibin ciddi bir isteği söz konusu. Lakin bu gibi otomobillerin git gide düşen satış adetleri şüphesiz markayı oturup iyice düşünmeye sevk ediyor. Kai’nin; “Mazda’dan öğrenmemiz gereken çok şey var. Onlara baktığımızda MX-5’ten hiç vazgeçmediklerini ve üretimi durdurmadıklarını görüyoruz. Toyota gibi önemli bir şirket bunu yapmayıp Supra’yı 16 yıl sonra geri getirdiği için bugün zorluklar çekiyoruz.” açıklaması da dikkatimizden kaçmayan noktalardan birisi oldu. Önümüzdeki süreç ne gösterecek bilinmez ama, Celica veya MR2 gibi önemli isimleri tekrar yolda görmek bizim gibi otomobil tutkunlarını fazlasıyla mutlu edecek. Siz de düşüncelerinizi bizlerle yorum olarak paylaşabilirsiniz.

Eğer tek bir şansınız olsa hangi otomobili geri getirmek isterdiniz?

Yükleniyor ... Yükleniyor ...