reklamı kapat

POPÜLER

Türkiye’de satışa sunulacak mı? FIAT’ın Güney Amerika için hazırladığı yeni modeli Argo, TOFAŞ fabrikasına geldi

19 Ocak 2018

Tanıtımı yaklaşık yedi ay önce gerçekleştirilen FIAT Argo’nun Türkiye’de satışa sunulmasıyla ilgili önemli bir gelişme yaşandı.

FIAT’ın geride bıraktığımız mayıs ayında Brezilya‘da tanıtımını gerçekleştirdiği yeni kompakt hatchback modeli Argo, tasarımı itibarıyla meraklılarından olumlu geri dönüşler almıştı. O dönem Güney Amerika bazlı olarak düşünüldüğü açıklanan ve Palio’nun yerini alacak olan Argo, özellikle sportif tasarımı ve zengin donanımıyla ciddi anlamda dikkat çekti. Yapılan açıklamalar doğrultusunda bizim de Türkiye dahil olmak üzere Avrupa pazarında görmeyi pek beklemediğimiz araç sürpriz bir şekilde TOFAŞ’ın Bursa’daki fabrikasında görüntülendi. Instagram üzerinden turkishcarspotters ekibinin yayınladığı tek kare fotoğrafla karşımıza çıkan Argo için bu günden itibaren ülkemizde satışa çıkması için bir ihtimal doğdu. Şu aşamada ise bu konuyla ilgili herhangi bir bilgi veya sızıntı bulunmamakta.

Cevap bekleyen ihtimaller

Argo’nun Türkiye’ye getirilme hamlesini ufak çapta değerlendirmeden önce hatırlamak gereken önemli bir detay var. Aralık ayının son günlerinde artık Linea‘nın üretilmeyeceğini duyuran ve son Linea’yı üretim bandından indiren FIAT’ın, bu gelişmenin yaklaşık üç hafta sonrasında Argo’yu Türkiye’ye getirmesi iyi analiz edilmesi gereken bir nokta. Durum böyle olunca aracın Türkiye’de satılması ihtimalinin üstüne, Türkiye’de üretilmesi ihtimali de ekleniyor. Tabii ki bunların sadece birer tahmin olduğunu da belirtmekte fayda var. Siz de Argo’nun Türkiye’de satışa sunulmasıyla ilgili düşüncelerinizi bizlere yorum olarak iletmekten kendinizi alıkoymayın.

FIAT Argo’nun öne çıkan özellikleri

Bu kısa beyin fırtınasının ardından FIAT Argo’nun öne çıkan özelliklerini kısaca hatırlayalım. İlk olarak motor seçeneklerinden başlamak gerekirse araçta üç tane benzinli motor opsiyonunun kullanıldığını görüyoruz. Bu motorların değerleri ve hacimleri ise şu şekilde listeleniyor;

– 1.0 litre – üç silindir – 77 beygir (5 ileri manuel)
– 1,3 litre – dört silindir – 109 beygir (5 ileri manuel – 6 ileri otomatik)
– 1,8 litre – dört silindir – 139 beygir (9 saniyelik 0-100 ve 192 km/s maksimum hız) (5 ileri manuel – 6 ileri otomatik)


Argo’nun öne çıkan donanımsal parçalarına baktığımızda ilk adımda bizleri Ford Fiesta’nın da üzerinde ve sınıfının en iyilerinden birisi olan 300 litrelik bagaj hacmi karşılıyor. FIAT’ın sınıfının en iyi yalıtımına sahip otomobili iddiasında bulundu araçta, kullanılan göre güçlendirilmiş çelik malzemeden meydana getirilen altyapı sayesinde burulma direncinde de hatırı sayılır iyileşme var. Kokpit bölümünde bolca bağlantı noktası ve eski Mercedes A-Serisi’ni andıran 7 inç‘lik multimedya ekranıyla dikkat çeken araçta, CarPlay ve Android Auto desteklerinin sunulması da önemli detaylardan bir tanesi. Önümüzdeki günlerde net bilgilerle karşımıza çıkması beklenen FIAT Argo ve Türkiye sürecinin gelişmelerini LOG.com.tr üzerinden takip edebilirsiniz.

Video

YORUMLAR