reklamı kapat

POPÜLER

BMW Mercedes Volkswagen

Volkswagen, BMW ve Mercedes; Alman devlerinin 2020 satış karneleri

Elektrikli otomobil satışlarının katlar çıktığı bir yılı geride bırakan Volkswagen, BMW ve Mercedes cephesinde, bu noktaya yatırımlar hızla sürecek.

2020 yılı küresel bazda en büyük endüstrilerden birisi olan otomobil pazarının da fazlasıyla çalkantılı geçtiği bir dönem oldu. Buradaki hareketliliğin arkasında Koronavirüs salgının olduğu da şüphe götürmeyen gerçekler arasında. Fabrika kapatmalardan başlayan ani hamleler, pek çok isim için yıllık planlamaların yeniden yapıladırılmasına vesile oldu. Yılın sona ermesiyle birlikte markaların bu dönemde nasıl bir tablo ortaya koyduğu da netleşiyor. Otomobil pazarının beşiklerinde yer alan üç Alman devi için de artık masadaki rakamlarla konuşabileceğimiz bir evrede. Financial Times tarafından servis edilen istatistiklerde, bu üçlünün özellikle elektrifikasyon odaklı modellerinde 3 katı bulan satış artışı dikkat çekiyor.

Elektrikli ve hibrit araçlar BMW, Mercedes ve Volkswagen gruplarında payını artırıyor

Rakamlara baktığımızda Almanya’nın bu üç önemli grubunun 2020 yılında neredeyse 600 bin elektrikli ve hibrit otomobil satışı gerçekleştirdiğini görüyoruz. İlk olarak Volkswagen grubunun 2020’de toplamda 5,3 milyon araç teslimatı gerçekleştirdiği bunun yaklaşık 212 bin adedinin elektrik odaklı modeller üzerinden oluşu dikkat çekiyor. Bu rakam 2019’a göre yüzde 158 gibi inanılmaz bir artış demek. Toplam elektrikli araç satışının yarısından fazlasının Avrupa pazarında gerçekleşmesi de kayda değer detaylar arasında. Volkswagen bir marka olarak başlı başıda 117.000 elektrikli otomobil sattığı bir 2020’nin geride kalması, bunun daha başlangıç olduğunun göstergesi.

BMW iX3
BMW grubu da geleceğe umutla bakanlar arasında. 2021 ile elektrikli iX3’ü pazara sunmaya hazırlanan grubun, Mini ve Rolls-Royce ile birlikte 2,3 milyon araç teslimatı gerçekleştirdiğini görüyoruz. Elektrikli araçların bu büyük pastadan kaptığı pay ise yaklaşık 193 bin olarak kayıtlara geçiyor ki bu da 2019’a göre yüzde 32’lik artış demek. Küresel sonrası çemberi daraltıp Avrupa odaklı rakamlara baktığımızda ise elektrikli araçların toplam satışların yüzde 15’ini oluşturduğu bir tablo ortaya koyuyor. Bu rakamın yeni modellerle birlikte 2021’de artması bekleniyor.



Mercedes tarafına geçtiğimizde ise bizleri en az Volkswagen kadar etkisini hissettiren bir elektrifikasyon satışı karşılıyor. Kürsel bazda 2,2 milyon satış gerçekleştiren Mercedes-Daimler grubunda, elektrikli araçların payı yaklaşık 160 bin adet olarak tabloya yansıyor. 2019 yılına göre rakamlarını üçe katlayan bu araçlar, bu yıl dahil olarak EQA ve EQS ile birlikte payını daha da yukarı çekeceğinin sinyallerini veriyor. Daimler grubunun elektrik gücünü ilk yansıttığı isim olan Smart markasıysa 27.000 adetlik tamamen elektrikli otomobil satışıyla yılı geride bırakıyor.


Elektrikli otomobilleri için 2020 yılının bir dönüm noktası olduğuna sıkça değiniyoruz. Pazar paylarına hiç olmadığı kadar etki eder hale gelen bu araçlar, Avrupa’daki hükümetlerin destekleriyle kısa sürede daha da ciddi noktalara gelecek. Geçtiğimiz günler Norveç odaklı açıklanan ve elektrikli otomobil satış oranın yüzde 50’nin üzerini gösterdiği verileri adım adım Almanya ve Fransa ülkelerde de görmeye yaklaşıyoruz. Markaların artık karbon emisyonu hedeflerini yakalama konusunda ayrı bir rekabeti var. Biz de bu rekabetin yaşandığı ülkeler arasında Türkiye’yi de en kısa sürede görmeyi umuyoruz.

İlginizi çekebilir

Tüm merak edilenleriyle yeni nesil Volkswagen Golf