reklamı kapat

POPÜLER

Volkswagen ID.5

Volkswagen ID.5 ve ID.5 GTX; elektrikli SUV ailesinde Coupe gövde esintileri

Coupe gövde tipi ve performans versiyonuyla dikkat çeken Volkswagen ID.5 ailesi, elektrik pazarında farklı bir kitleye erişme potansiyeline sahip.

ID.3’ün satışa sunulmasıyla birlikte Avrupa pazarında kısa sürede önemli bir kullanıcı kitlesi yakalayan Volkswagen, zaman kaybetmeden ID.4’ü de pazara sundu. Markanın ilk elektrikli SUV modeli olarak lanse edilmesinin ardından son birkaç aydır satış listelerinde adını görmeye başladığımız ID.4, markasının oluşturduğu elektrikli ID markasının geleceği için beklentileri artırmayı da başarmıştı. Süreç içerisinde Uzak Doğu pazarı odaklı olarak ID.6’yı da karşımıza çıkaran Volkswagen, Avrupa kanadındaki ikinci elektrikli SUV hamlesini bugün tanıttı. Volkswagen ID.5 ve ID.5 GTX’in tanıtımıyla birlikte hayata geçirilen bu hamleyle birlikte Coupe ve performans genetikleri sayesinde bambaşka bir kullanıcı kitlesine erişilme potansiyeli yakalanıyor.


Modellere baktığımızda ön bölümden tasarım olarak ID.4 ile büyük oranda benzerlikler sergilediğini görebiliyoruz. İçerisinde bulunduğu sınıf gereği ebatsal olarak avantajlar barındıran model Audi Q4 e-tron ile doğrudan yakın konumda. GTX versiyonu ise Coupe SUV çizgilerinin rakamsal ve görsel bazda desteklendiği bir reçeteden oluşuyor. Buradaki en temel farkları arka spoiler, jant seti ve renklerle ortaya çıkarılacak. Kokpit tarafında ise bizleri önceki modellerde gördüğümüz dinamikler birebir şekilde karşılıyor. ID.5’in daha geniş olan iç yaşam alanına paralel olarak standart bagaj hacminin 549 litre olduğu bilinmesi gerekenler arasında. Koltukların pasif hale getirilmesiyle birlikte bu değer 1.561 litreye kadar esneklik gösterecek.

Volkswagen ID.5 ilesinin motor ve altyapı versiyonları

Geliştirme sürecini bir süredir takip ettiğimiz modelin en merak edilen versiyonunun GTX olduğu bir sır değil. Bu noktada aracın performans limitlerini ilk olarak bu bölümden inlemeye başlayalım. Beklediğimiz gibi bu versiyonda kullanıcılara dört tekerlekten çekişi ve çift elektrik motorunun kombinasyonu standart olarak sunuluyor. Ön bölümdeki motor 109 PS güç ve 162 Nm tork üretirken, arka aksta konumlanan ünitenin 204 PS güç ve 310 Nm ile işleyiş sağladığını görüyoruz. Sürüş dinamiklerine göre yer yer tek motorlu ilerleyen GTX’in bu iki motorunun aynı anda çalıştığı performans senaryosunda 299 PS’lik kombinasyon sunuluyor. Araç bu sayede 0’dan 100’e hızlanmasını 6,3 saniyede tamamlarken maksimumda 180 km/s hıza erişebiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Volkswagen ID.5 ve ID.5 GTX kendine has detaylarıyla öne çıkıyor

Elektrik motoru arkada konumlanan ID.5 Pro versiyonu ise 174 PS güç ve 310 Nm tork değerlerini sunabiliyor. Tek elektrik motorlu bu versiyonda Performance paketini sunacağını açıklayan Volkswagen, güç değerinin 204 PS’e kadar çıkarıldığını ifade ediyor. Bu versiyonda maksimum süratin 180 km/s, 0-100 değerinin ise 8,4 saniye olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0,26 cd’lik sürtünme katsayısı değeriyle seri üretime taşınan ID.5 ailesinin tüm versiyonlarında 77 kWh’lik batarya standart olarak sunuluyor. Bu noktada menzilin çevresinde dolaşmaya başlarken, her elektrikli araçta olduğu gibi performans kombinasyonunu seçenlerin menzilden feragat etmesini gerektirdiği bir deneyimi bizi karşılıyor. Ailenin standart versiyonlarında WLTP standartlarında 520 kilometreye varan menzil değeri paylaşıldı. GTX paketi içinse 40 kilometrelik bir kayıpla 480 kilometrelik maksimum menzilin yakalanabilmesi dikkat çekiyor. Hızlı şarj desteğinin standart olarak sunulduğu ID.5 ürün gamında 135 kW’lık bir kaynak üzerinden gerçekleştirilecek 30 dakikalık bir dolumda 390 kilometreye varan menzili yakalamak mümkün olacak. Şimdilik fiyatları açıklanmayan ailenin teslimatları 2022 yılı içerisinde gerçekleştirilecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR