reklamı kapat

POPÜLER

Xiaomi LOG tasarım

Xiaomi açıklama yaptı: “Savaş sponsoru değiliz”

Xiaomi bugün Ukrayna ve Rusya merkezli adımlar sonrasında bir resmî açıklama yaptı ve “savaş sponsoru değiliz” dedi.

Ukrayna Ulusal Yolsuzluğu Önleme Ajansı (NACP), geçtiğimiz hafta Çinli Xiaomi şirketini Rusya ile süren savaşın uluslararası sponsorları listesine dahil ettiğini açıkladı. Bu karara neden olarak, şirketin işgalden sonra dahi Rusya’daki çalışmalarını sürdürmeye devam etmesi ve halen akıllı telefon satışları konusunda Rusya pazar lideri olması gösterildi. NACP, Xiaomi’nin 2022’nin üçüncü çeyreğinde Rusya Federasyonu’na yönelik sevkiyatlarını bir önceki çeyreğe kıyasla yüzde 39 oranında artırdığını belirtiyor. Xiaomi, Rusya pazarındaki pazarlama faaliyetlerini durdurmuş olsa da aktif olarak çalışmaya devam ediyor. İşte bu konuda zorunlu bir resmî açıklama yapan Xiaomi, burada şunları aktardı: “Xiaomi, yalnızca sivil ve ticari kullanıma yönelik ürünler sunan bir tüketici elektroniği şirketidir. Biz dünyadaki her tüketicinin iletişim araçlarına ve internet üzerindeki bilgiye erişim hakkına sahip olduğuna inanıyoruz. 100’den fazla ülke ve bölgede işletmelerimiz var ve faaliyet gösterdiğimiz her bölgede tüm yasa ve yönetmeliklere uyuyoruz. Ukrayna Ulusal Yolsuzluğu Önleme Ajansı’nın (NACP) “uluslararası savaş sponsoru” olduğumuz yönündeki suçlamasına şiddetle karşıyız. Biz hiçbir savaş eylemini desteklemiyoruz, biz sadece dünya barışını benimsiyoruz. Misyonumuz, yenilikçi teknolojiler aracılığıyla dünyadaki herkesin daha iyi bir yaşam sürmesini sağlamak.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Xiaomi tarafından geçtiğimiz hafta açıklanan en son mali raporlar gerçekten çok ciddi bir hayal kırıklığı yaratmıştı. Xiaomi, telefon tarafındaki satışların yüzde 37 oranında düşmesiyle küresel ekonomik sorunlardan en çok etkilenen firmalardan oldu. Firmanın geliri yüzde 14,7 ve toplam kâr ise tam yüzde 61,4 oranında düştü. İşte bu nedenle bir adım atan Xiaomi’nin CEO’su Lei Jun, çalışanlara bir not yazarak işlerin iyi gitmediğini ve şirketin en zorlu döneminden geçtiğini kabul etti. Aktarıldığı kadarıyla Xiaomi, ayrılmayı tercih eden bazı önemli yöneticiler de dahil olmak üzere birçok çalışanı işten çıkardı. Bu konuda daha fazla işten çıkarma yapması da olası duran firma, elbette batacak bir dev değil ancak alım gücünün küresel olarak düşmesinden ve rekabetin ciddi şekilde artmasından önemli şekilde etkileniyor.

Xiaomi açıklaması yanında bu da ilginizi çekebilir: Hyundai’den otomatik çalışan şarj robotu