reklamı kapat

POPÜLER

Ford Focus RS

Yeni jenerasyon Ford Focus RS için performans ve motor detayları belirmeye başlıyor

Önümüzdeki yıl içerisinde daha somut parçalar üzerinden karşımıza çıkacak olan Ford Focus RS, elektrik mimarisiyle yeni bir noktaya çıkacak.

Ailenin en üst noktasındaki görevini yeni nesilde de devam ettirecek olan Ford Focus RS için geliştirme süreci devam ediyor. Tasarım noktasında geçirdiği değişimlerin üzerinde daha çok performans bazındaki beklentiler üzerinden konuşulan RS için artık konuşabileceğimiz parçalar da belirmeye başlıyor. Önümüzdeki yıl tanıtılmasını beklediğimiz ve model yılı için 2021’nin işaret edildiği yeni RS, hibrit motor teknolojisinin getirileriyle limitlerini artıracak. İçten yanmalı tarafında 2,3 litrelik EcoBoost ünitenin devamlılığıyla yola çıkakacak olan aracın teknik beklentilerinde 400 beygir civarına bir seviyeden bahsedildiğini söyleyebiliriz.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ford Focus RS hibrit mimarisi “eTwinster” olarak isimlendiriliyor

Beklentilerinin gerçekleştmesiyle birlikte ilk kez hibrit dinamiklerini üzerine taşıyacak olan Focus RS’in geleceği nokta için şu anki dinamiklerini de hatırlamak gerekiyor. Şu anda 345 beygir seviyelerinde gezinen araç 0’dan 100’e hızlanmasını 4,7 saniyede tamamlayabiliyor. İşin içerisine dahil olmasıyla gündemde olan hibrit ile birlikte yalnız 400-410 beygirlik güç değil ivmelenme noktasında da önemli bir iyileşme bizleri bekliyor olacak. 48V mimarisi üzerine kurulacak olan bu hibrit sistemin 266 km/s olan maksimum sürat dinamiklerini yukarı çekip çekmeyeceği ise henüz net değil. eTwinster olarak kaynaklara yansıyan elektrik dokunuşun dört tekerlekten çekiş sistemiyle entegre edileceğini de belirtelim. Tabi ki tork iletim teknolojisi başta olmak üzere pek çok yeni elektronik destekle birlikte sürüş deneyiminin de ileriye taşınacak.

İlginizi çekebilir

Mustang Mach E