reklamı kapat

POPÜLER

“Yeniden doğuşun” kapıları ikinci kez aralandı; klasik Land Rover Defender’ın 400 beygirlik geri dönüşü

18 Ocak 2018

Land Rover’ın resmi ekibi tarafından gerçekleştirilen Defender Works V8 isimli proje, eski ile yeni felsefenin harmanlanmasıyla ortaya çıkıyor.

2017’nin ilk çeyreği içerisinde kendi çatısı altında “Reborn” adıyla bir program başlatan Land Rover, meraklılarının bir hayli sevindirmişti. Program kapsamında modellerinin ilk nesillerini alarak orijinal fabrika parçalarını yardımıyla üretildiği yılın kondisyonuna getiren ve bunu sınırlı üretim rakamlarıyla satışa sunan marka bu sayede 70 yıllık mirasının canlı kalmasını da sağlıyor. Programa o dönem Range Rover Classic‘i dahil eden Land Rover ekibi, bu kez şirketin arazi ruhunu en iyi yansıtan versiyonlardan birisini yeniden yarattı. Yer yer güncel modellerde gördüğümüz tasarım parçalarının da kullanıldığı projenin kalbinde ise 400 beygirlik bir makine yatıyor. Altyapı olarak zaten araziye hazır olan Land Rover Defender, güçlü motorla birlikte kullanıcısını daha fazlasını keşfetme noktasına daha emin bir şekilde götürebilecek.

Land Rover’ın 70. yıl özel logosunu da üzerinde barındıran Defender’ın zaman kaybetmeden motorundan başlayalım. Burada 5.0 litrelik V8 makineye yer veren geliştirme ekibi 400 beygirin yanında 515 Nm tork değerini açıklıyor. Bu motoru 8 ileri ZF şanzımanla kombin edilen araç, verilen bilgilere göre 0’dan 100’e sadece 5,6 saniyede çıkabiliyor. Bu da şu anda bakmakta olduğumuz canavarın bu zamana kadar üretilmiş en hızlı Defender olduğuna işaret ediyor. Altyapı kısmında da güncelleştirmelerin es geçilmediği Defender’da süspansiyon ve anti-roll barda yapılan değişimler gerek arazi gerekse asfalt sürüşlerinde daha iyi bir deneyim sunuyor. Tıpkı kokpit bölümünde sunduğu farklı deneyim gibi…


Satın alma sürecinde kullanıcıların sekiz farklı renk seçeneğinden birisi tercih edebileceği özel üretim Defender’da siyah tavan, ızgara ve kapı kolları ikonik bir şekilde korunurken ışıklandırma grubu LED‘e terfi ettirilmiş. Kokpit içerisinde de genel olarak hatlar korunurken bazı parçaların değişimi de gözlerden kaçmıyor elbette. Baktığımızda Recaro koltuklar, vites topuzunun tasarımı ve klasik modellerdeki konsol çizgileri burada en büyük farkı yaratan parçalar arasında. Uzun ve kısa aks mesafesine sahip iki versiyonla satışa sunulacak olan Defender Wokrs V8 İngiltere’de 150.000 sterlinlik başlangıç fiyatıyla alıcı bulacak.

YORUMLAR