reklamı kapat

POPÜLER

“Yılın otomobili”: Jaguar I-PACE incelemesi

MOTOR VE SÜRÜŞ ÖZELLİKLERİ

Elektrikli Jaguar’da biri önde, diğeri ise arkada olmak üzere iki elektrikli motor bulunuyor. Toplam 400 bg güç ve 696 Nm tork üreten bu kompakt motorlar, otomobili sürekli dört tekerlekten çekişli hale getiriyor. 432 hücreden oluşan bataryalar ise ön ve arka tekerleklerin arasında, kabinin zemininde yer alıyor ki, bu yerleşim tüm elektrikli otomobillerde olduğu gibi ağırlık merkezini aşağı çekerek I-PACE’e doğal bir denge sağlıyor. Ayrıca 50:50 oranındaki ön:arka ağırlık dağılımı ve Frenleme ile Torque Vectoring özelliği de söz konusu dengeyi destekliyor. Otomobilin viraj kabiliyeti ve dinamik özelliklerine geçmeden önce hızlanmaya değinmek istiyoruz. 2,2 ton ağırlığındaki elektrikli Jaguar fabrika verilerine göre 0’dan 100 km/s hıza 4,8 saniyede çıkıyor ve hızlanırken hemen hemen tüm elektrikli otomobillerde hissedilen o müthiş ivmelenmeyi yaşatıyor. Özellikle sürüş modları arasında Dynamic’i seçtiğinizde sağdaki pedala her dokunmanız sert bir ivme ile sonuçlanıyor. Pedalı sonuna kadar ittirdiğinizde ise I-PACE kesintisiz bir ivmelenme ile hızlanıyor. Bu ivmelenmenin sizi 300 km/s’nin üzerine kadar taşıyabileceğini düşünseniz de, maalesef elektrikli otomobillerde olay bu şekilde gerçekleşmiyor ve I-PACE de maksimum 200 km/s hıza çıkabiliyor.

I-PACE 2,2 tonluk bir otomobil olmasına rağmen elektriğin gücü sayesinde adeta hafif bir kompakt sınıf otomobil gibi hissettiriyor. Harika bir viraj kabiliyetine sahip ve 105 km/s hızın üzerinde gövde yüksekliğini 10 mm düşüren aktif süspansiyonlar sayesinde yola sıkıca yapışıyor. Sadece belli bir hızın üzerinde gerçekleştirilen ani direksiyon hareketlerinde kütlesinden haberdar oluyorsunuz. SE ve HSE donanımında sunlan 20 inçlik jantların otomobili biraz sertleştirdiği ise bir gerçe ancak yine de sürüş kalitesinin ve konfor seviyesinin Tesla Model X’in üzerinde olduğu fark ediliyor.

Elektrikli Jaguar Jaguar I-PACE
Elektrikli Jaguar Jaguar I-PACE

Jaguar I-PACE zorlu zeminlere de uygun bir otomobil. AdSR (Uyarlanabilir Yüzey Tepkisi) modu sayesinde olumsuz hava koşulları ve zorlu yüzeylerde güvenle ilerlemeyi sağlayan otomobil, isteğe bağlı olarak sunulan Elektronik Havalı Süspansiyon ile gövde yüksekliğini 230 mm’ye kadar arttırabiliyor. ASPC (Her Yüzeyde İlerleme Kontrolü) ve Düşük Çekişli Çalıştırma gibi seçenekler sayesinde I-PACE kar, buz ve çim gibi zeminlerde de zorlanmıyor.