reklamı kapat

POPÜLER

2021 Tesla Model S

2021 Tesla Model S için ilk kokpit görselleri yayınlandı; adım adım fütürizm

Geçtiğimiz günlerde halihazırdaki versiyonlarının üretiminin durdurulmasıya gündem olan 2021 Tesla Model S, bambaşka bir iç dünyaya sahip olacak.

Günümüz pazarının gözdesi konumunda olan elektrik gücünü bu kadar konuşuyor olmamızın arkasındaki en büyük etmenlerden birisi de şüphesiz Tesla. S ve X ile yaptığı çıkışla ortalığı birbirine katan marka, ürün gamını sonrası süreçte 3 ve Y gibi daha ulaşılabilir modellerle zenginleştirmeyi ihmal etmedi. Süreç içerisinde kamyon Semi ve Roadster hamleleriyle de gündem oturan marka, uzun süredir ihmal ettiği ilk modellerini nihayet güncellik banyosunun altına alıyor. Geçtiğimiz günlerde üretim süreci sona erdirilen Model S’in makyajlanacak versiyonundan gelen kokpit paylaşımları, araçların halihazırdaki dikkat çekiciliğini bambaşka bir noktaya taşıma potansiyeline sahip. Sürücünün birebir muhattap olduğu noktalardaki radikal değişimleri beraberinde getirecen 2021 Tesla Model S, markanın fütürist ve minimalist yaklaşımının da son örneği olacak.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2021 Tesla Model S hiç olmadığı kadar minimal çizgiler barındırıyor

Tesla’nın teknik altyapı ve performans dinamikleri başarılı olsa da, araçların kokpitinde uygulanan yapı bir o kadar eleştiriye maruz kaldı. Bunun tersine çevrilmesi için 2016 yılında atılan hamleyle, Volvo’nun başarılı tasarımcısı Ian Kettle transfer edildi. Bugün karşımızda duran yeni Model S dinamikleri de, o dönemden günümüze uzanan çalışmaların bir meyvesi olarak değerlendirilebilir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ekranlarda kablosuz oyun deneyimi

Halihazırda satışta olan versiyona göre ciddi revizyonlar barındıran yeni Model S’te, Roadster’daki kesik direksiyon simidini en belirleyici etmen. Konsolun merkezinde konumlandırılan 17 inçlik dev ekran (2200×1300) da artık yatay bir yapıda. Sürücü ekranının da 12,3 inç olarak belirlendiğinin de altını çizelim. Tasarım ekibinin klima çıkışlarını da tamamen gizleyerek ortaya ortaya oldukça temiz bir konsol çıkartmayı amaçladığını anlayabiliyoruz.

Ahşap detayların da kendisini gösterdiği paylaşım içerisinde arka taraftaki yolcular da unutulmamış ki burada da tam orta bölüme bir ekran eklendiğini görüyoruz. Kullanıcıların bu ekran üzerinden kablosuz şekilde oyun deneyimi yaşayabilecek olması da ilginç özellikler arasında. Tüm yolcu koltuklarında ısıtma özelliğinin bulunması da farklı kullanıcı profillerini memnun edecek gibi. Dış bölümde de makyaj niteliğindeki dokunuşlar barındıraca olan yeni Model S için önümüzdeki günler çok daha hareketli olacak. S gibi üretim süreci sonlandırılacan X için de benzer senaryoyu görmeye hazır olabiliriz.

Yeni versiyon için rakamsal veriler de masada

Kokpit detaylarıyla birlikte 2021 model yılının getireceği temel rakamsal veriler de kendisini gösteriyor. Long Range, Plaid ve Plaid+ olmak üzere üç versiyonla öne çıkan Model S’in menzil değerleri sırasıyla 663 km, 627 km ve 836 kilometre olarak veriliyor. Yeni yapıyla birlikte aracın altyapısındaki batarya hücrelerinin de elden geçirildiğinin de bu noktada altını çizmekte fayda var. Versiyonların performans verileriyse şu şekilde;

Long Range – Çift elektrik motoru – 3,1 saniyede 0-100 – 250 km/s maksimum hız
Plaid – Üç elektrik motoru – 1,99 saniyede 0-100 – 321 km/s maksimum hız
Plaid+ – Üç elektrik motoru – 1,99 saniyeden daha az 0-100 – 321 km/s maksimum hız

Yeni Model S, Longe Range versiyonu üzerinden 80.000 dolarlık başlangıç fiyatıyla satışta olacak.