reklamı kapat

POPÜLER

2022 Mercedes Citan

2022 Mercedes Citan; beraberinde elektriği de getiren yeni nesil ile tanışma vakti

 - Güncelleme: 25 Ağustos 2021 17:45

2022 Mercedes Citan ile birlikte kullanıcıları konfor ve teknoloji bazında yeni bir seviyeyle karşılayan marka, elektrikli versiyonla günümüz modasına uyuyor.

Mercedes-Benz’in 2012 yılından beridir hafif ticari araç segmentinde kullanıcılarla buluşturduğu Citan nihayet yeni nesline kavuştu. Tamamen yenilenmesiyle beraber bir de eCitan isminde, elektrikli bir versiyona kavuşan model için yepyeni bir kulvara geçiş süreci de başlamış oldu. İlk aşamada “Panelvan” ve “Tourer” olarak iki versiyonda satışa sunulacak olan 2022 Mercedes Citan, BASE ve PRO donanımlarına sahip olacak. Aracın sağında ve solunda geniş aralıkta açılan sürgülü kapılar ile alçak yükleme eşiği erişimi rahatlatırken yüklerin araca kolayca yüklenebilmesi de sağlanıyor. Yeni nesille birlikte ailenin tamamında hissedilir oranda konfor artışı da kullanıcıları bekliyor olacak.

2022 Mercedes Citan ailesi önümüzdeki süreçte versiyon bazında zenginleştirilecek

Citan, Panelvan ve Tourer olarak iki farklı tipte piyasaya sürülüyor. Daha sonra uzun dingil mesafesine sahip başka varyantlarının yanı sıra Mixto versiyonun da müşterilere sunulması planlanıyor. Citan, kısa dingil mesafeli varyantında (2716 mm) dahi önceki modele kıyasla çok daha geniş bir hacim sunuyor. Örneğin, Panelvan versiyonunun bagaj bölümünün uzunluğu esnek bölme duvarıyla birlikte 3,05 metreye ulaşmış durumda.

Tourer, standart olarak arka camlı bir bagaj kapağı ile birlikte sunuluyor. Alternatif olarak arka kapı seçeneği de mevcut. Arka sıradaki koltuklar, 1/3:2/3 oranında katlanabiliyor. Çok sayıda saklama alanının ve bölmenin bulunması, Citan’ın günlük kullanımını kolaylaştırıyor. Citan Panelvan ise sürücü kabini ile bagaj bölmesi arasında sabit veya katlanır bölme duvarı varyantlarıyla sunuluyor. Katlanır bölme duvarı seçeneği, önceki modelde oldukça rağbet gördü ve özellikleri yeni modelde geliştirildi. Uzun nesnelerin taşınması gerektiğinde, ön yolcu tarafındaki bu ızgara 90 derece döndürülerek sürücü koltuğuna doğru katlanabiliyor ve kilitlenebiliyor. Ön yolcu koltuğu da düz bir zemin oluşturmak için katlanabiliyor.

Binek modelleri aratmayan güvenlik destekleri

Yeni Citan modelleri ABS ve ESP sistemlerinin yanı sıra, standart olarak Yokuş Kalkış Destek Sistemi, Rüzgâr Savrulma Asistanı, yorgunluk uyarı sistemi olan dikkat asistanı ve Mercedes-Benz acil çağrı sistemi ile de donatılıyor. Citan Tourer’de ise daha kapsamlı destek sistemleri kullanılıyor: Bu modelde standart olarak sunulan Aktif Fren Yardımcısı, Aktif Şerit Takip Yardımcısı, Kör Nokta Yardımcısı ve trafik işareti algılama özelliğine sahip Hız Sınırı Yardımcısı, sürücülere ek destek sunuyor. Sıkışık trafikte sürüşü otomatik olarak devralabilen Aktif Takip Yardımcısı DISTRONIC ve Aktif Direksiyon Yardımcısı gibi başka pek çok sürüş destek sistemi de opsiyonel olarak sunuluyor. Aktif Direksiyon Yardımcısı, sürücünün Citan’ın şeritte kalmasına yardımcı oluyor.

2022 Mercedes Citan motor seçenekleri

Yeni Citan’ın motor yelpazesi, üç dizel ve iki benzinli modelden oluşuyor. Düşük devir aralığında bile ulaşılan sürülebilirlik ve ekonomik tüketim değerleri, bu motorların ortak güçlü yönleri. Panelvan modellerde yer alan dizel motorun 115 beygirlik versiyonu, aşırı güç/aşırı tork fonksiyonu ile örneğin sollama sırasında daha da yüksek bir ivme sunuyor. Kısa bir süre için 120 beygir güç ve 295 Nm’lik tork elde edilebiliyor. 1,3 litrelik turbo benzinli motor ise 100 ve 130 beygirlik iki farklı versiyonla tercih edilebiliyor. Tüm motorlar, ECO start/stop fonksiyonuna sahip. 6 ileri manuel şanzımanın yanı sıra, en güçlü dizel ve benzinli modeller için 7 kademeli çift kavramalı şanzıman seçeneği de mevcut.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

eCitan için paylaşılan rakamlar

eCitan, 2022’nin ikinci yarısında piyasaya sürülüyor. Citan’ın bu tamamen elektrikli modeli, eVito ve eSprinter’den oluşan elektrikli ticari araç portföyünü genişletiyor. Aracın menzilinin WLTP’ye göre yaklaşık 285 kilometre olması planlanıyor. Böylece, aracı genellikle şehir içi kurye ve teslimat hizmetlerinde kullanan ticari kullanıcıların ihtiyaçları karşılanabiliyor. Bataryanın hızlı şarj istasyonlarında yaklaşık 40 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e ulaşması hedefleniyor. Önümüzdeki günlerde ailenin daha premium özelliklerini taşıyan T-Serisi ve EQT modellerimi de tanıtmaya hazırlanan Mercedes dönüşümün yansımalarını artırmayı sürdürecek.

İlginizi çekebilir

Dacia’nın ilk elektrikli otomobili Spring Electric ile tanışın