reklamı kapat

POPÜLER

A segmentinin en güncel temsilcisi; karşınızda 2020 Hyundai i10

Koreli otomobil üreticisinin uzun süredir üzerinde çalıştığı Hyundai i10, Frankfurt Otomobil Fuarı öncesi görücüye çıktı.

A sınıfı otomobiller küçük, hesaplı ve kullanışlı otomobillerdir. Eskiye göre popülerliğini az daha olsa yitiren bu otomobillerin en bilindik temsilcilerinden biri olan Hyundai i10, köklü bir değişim geçiriyor. Uzun süredir tanıdık olduğumuz yüzünü tamamen değiştiren model, diğer Hyundai modellerinden tanıdık olduğumuz bir tasarıma bürünmüş. 3. nesline kavuşan i10, hem tasarım hem boyut olarak B sınıfına yaklaşmış demek yanlış olmaz. İncelemize tasarım detayların başlamak gerekirse aracın ön kısmı artık çok daha sportif görünüyor. Kızgın bakan farlar dışında yuvarlak tasarıma sahip gündüz farları i10 bir hot hatch havasına sokmuş. Arka tasarım selefini biraz andırsa da hem far hem tampon tasarımı elden geçirilmiş.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Biraz önce yeni Hyundai i10’nun boyutları hakkında kısa bir spoiler vermiştik. Aslında aracın teknik olarak boyutları önceki modeline göre çok da değişmedi. Ancak ufak tasarım oyunları ve şişkenleşen tampon yapısı i10’u daha geniş gösteriyor. 3.67 boyuna sahip yeni modelin yüksekliği azalırken genişliği de aynı oranda artmış. A sınıfı standartlarında olan 252 litre litre bagajı ile beklentiler karşılanmış. İç mekana geldiğimizde tamamen yeni bir görüntü mevcut. Çağın gereklilikleri olan yeni multimedya sistemi, elden geçirilen konsol yapısı ve elektronik iklimlendirme sistemi, özellikle görünüş olarak A sınıfının üzerinde demek yanlış olmaz. Üstelik Apple CarPlay ve Android Auto uygulamarının yanında trafik ve yol bilgisi gibi bilgileri edinebileceğiniz bir multimedya sistemi de mevcut.

Yeni Hyundai i10 kaputunun altında neler sunuyor?

2020 Hyundai i10, birçok markanın da sık sık kullandığı 3 silindirli motor teknolojisine ayak uyduruyor. 1.0 litrelik motor 67 beygir güç, 96 Nm tork üretiyor. 5 ileri manuel şanzıman eşliğinde satılan model isteğe bağlı olarak otomatikleştirilmiş robotik ile de alınabiliyor. i10’nun diğer bir seçeneği ise 1.2 litre hacminde 84 beygir güç, 118 Nm tork üreten hali. Ülkemizde hangisinin satışa sunulacağı belli olmasa da bahsettiklerimize ek olarak LPG seçeneği de bekliyoruz. Frankfurt Otomobil Fuarı’nda detaylı olarak tanıtılacak model 2020’nin ilk aylarında yollarda olacak.

İlginizi çekebilir

2019 Hyundai Elantra