reklamı kapat

POPÜLER

Bir “sıfır yıldız” vakası daha; FIAT Panda’nın skandal çarpışma testine konuk olun [İzle]

Geçtiğimiz yıl Punto ile benzer bir uyuşmazlık yaşayan FIAT, şimdi de İtalya’daki en büyük kozlarından Panda ile çarpışma testi sorunu yaşıyor.

Euro NCAP‘in belirli aralıklarla gerçekleştirerek sonuçlarını paylaştığı çarpışma testi sonuçlarında 2018 bitmeden yeni bir yelpaze karşımızda duruyor. Pek çok farklı sınıfta model için gerçekleştirilen testlerde çok nadir de olsa akılda kalıcı durumlarla da karşılaşmıyor değiliz. Geçtiğimiz süreçte Punto örneğiyle yine benzer bir durum üzerinden gündeme gelen FIAT, Euro NCAP’in paylaştığı son sonuçlar arasında kendisine yer buldu. İçerisinde grup üyelerinden Jeep‘in de yer aldığı son listeden 0 puan alan Panda, şartları karşılayamamasının bedelini tıpkı büyük abisi gibi zihinlerde yer edinerek ödecek gibi görünüyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Güncel standartlarla çelişiyor

NCAP’in resmi kaynaklarından paylaştığı test videosuna geçmeden önce dilerseniz rakamsal verilerden de kısaca bahsedelim. Çocuk koruma kategorisinde yüzde 16 gibi bir paydaya layık görülen Panda, bu alanda en kötü otomobillerden birisi oldu. Diğer maddelere baktığımızdaysa yüzde 45‘lik yetişkin koruma ve yüzde 47 gibi yaya koruma gibi barajın altında kalan değerler karşımıza çıkıyor. İtalya’nın en çok tercih edilen otomobillerinden birisi olan Panda’nın oldukça düşük olan bu puanlamayla karşı kaşıya olmasındaki temel sebep yeni test kriterleriyle olan uyuşmazlığı. Geriye dönüp bakıldığında, 2011 yılı için toplam bazda beş üzerinden dört yıldıza layık görülen aracın, artık teknolojik olarak da bazı nitelikler kazanması gerekiyor. Nitekim Euro NCAP’ten yapılan açıklamda Panda’nın otonom acil frenleme gibi parçaları standart olarak sunması gerektiğine vurgu yapılıyor. FIAT cephesiyse elde edilen bu sonuçlara; “Panda, satıldığı her ülkede güvenlik standartlarının tamamını karşılacak niteliktedir.” açıklamasını yaparak cevap vermeyi tercih etti. Sözü daha fazla uzatmadan sizleri test videosuyla baş başa bırakalım.

YORUMLAR