reklamı kapat

POPÜLER

Continental Cube

Continental Cube ile geleceğin robo-taksi teknolojileri

Continental, CUbE adını verdiği geliştirme platformunu kullanarak, geleceğin robo taksi teknolojileri ile ilgili geniş kapsamlı testler gerçekleştiriyor.

Geleceğin şehirlerinde görev yapacak otonom ulaşım araçları üzerine çalışmalar gerçekleştiren Continental, robo taksiler için geliştirdiği teknolojilerin seri üretimine de başlıyor. Continental’in sürücüsüz araçlar için geliştirdiği teknolojiler ilk kez Fransız şirketi EasyMile’ın EZ10 otonom servis araçları için üretilecek. 2017’den bu yana  söz konusu aracın hissedarları arasında yer alan Continental, çalışmalarını ise EZ10 platformlu sürücüsüz bir servis aracı olan CUbE üzerinde gerçekleştiriyor.

Continental Cube güvenlik konusunda da iddialı

Bir robo taksi çalışması olan CUbE’da öncelikle güvenliği ön planda tutan Continental, otonom sürüş sırasında çevrenin güvenilir, doğru ve eksiksiz olarak tespit edilmesi için kamera, radar ve lazer gibi araç ortam sensörlerini kullanıyor. Continental, özellikle sürücüsüz araçlar için üretime hazır bir radar sistemi geliştirmiş. Araç, farklı sensör teknolojilerinden gelen verileri birleştirerek ortamın 360 derecelik bir görüntüsünü çıkarıyor. Radar sistemleri görünürlük koşullarından bağımsız olarak çalışıyor ve park edilmiş otomobiller gibi nesneleri görebiliyor ve gözle görünmeyen sokak köşesini dahi tespit edebiliyor. Continental’in EZ10 otonom servis aracında bu yıl kullanacağı radar sensörü, aracın çevresini 200 metreye varan yarıçap içinde tespit edebiliyor. Araçta toplam 7 adet radar sensörü, ayrıca lazer sensörleri ve kameralar bulunuyor. Bu donanım, konumun tam olarak belirlenmesini, engellerin ve kritik durumların erken tespitini sağlıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Continental; RFID teknolojisi EVIR ile araçların incelenmesine olanak tanıyan Zonar teknolojisini de sisteme entegre etmeye hazırlanıyor. EVIR sistemi aracın muayene, uygunluk ve bakım verilerini tespit ederek operatöre iletiyor. Ayrıca, Zonar Z Pass teknolojisi, yolcuların araca nerede, ne zaman bindiğini ve araçtan ne zaman, nerede indiğini tespit ediyor. Bu pilot projenin amacı, sürücüsüz araçların işletilmesinde deneyim kazanmak ve bu araçların teknolojik gelişimine entegre edilecek değerli veriler toplamak.

Robo taksi teknolojileri küresel bir ağ tarafından geliştiriliyor. Araştırma ve geliştirme çalışmaları farklı alanlara odaklanılarak yapılıyor, ancak hepsi CUbE platformunu kullanıyor. Günümüzde bir şirket binası veya özel güzergahlar gibi kapalı alanlarda, sürücüsüz mobilite hizmetleri çalışıyor. Ancak robo taksilerin normal trafikte genel bir manzara haline gelmesinin en az 10 yılı bulacağı tahmin ediliyor.