reklamı kapat

POPÜLER

De Tomaso

De Tomaso Vallelunga

De Tomaso Pantera

De Tomaso efsanesi geri dönüyor; işte ilk bilinmesi gerekenler

Markanın 60. kuruluş yıl dönümüyle birlikte geri döneceğini açıklayan ekip, De Tomaso tarihine yakışır bir işe imza atacağının sinyallerini veriyor.

Doğduğu bölge neresi olursa olsun, otomobil tarihine bir dönem damga vurmuş olsa da artık yollarda rozetini görmediğimiz pek çok önemli isim var. Kimileri için kapitalizm kurbanları, kimileri içinse yanlış yönetim şekilleri, bu ikonik isimleri yollarda göremiyor olmamıza bir sebep. İtalya merkezli olarak bir Arjantinli tarafından kurulan De Tomaso, tıpkı AMC örneğinde olduğu gibi çok zorlu bir coğrafyada rekabet etmek zorunda kaldı. 1959 yılında Alejandro De Tomaso tarafından kurulan şirketin asfalt üzerine çıkarttığı ilk otomobil Vallelunga idi. Ortadan motorlu yapıda olan bu sıradışı otomobil yaklaşık 110 beygirlik güçle 215 km/s gibi oldukça ciddi hızlara çıkabiliyordu. Lotus ile olan birlikteliğiyle İngiliz otomobil tarihinde bir ikon haline gelen Ford Cortina‘nın motoru De Tomaso Vallelunga’ya güç veriyor, alüminyum ve fiberglass gibi hafif alaşım gövdeyle birleşinde ortaya böylesine iddialı rakamlar çıkıyordu.

De Tomaso Vallelunga

De Tomaso Pantera


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

De Tomaso’yu üne kavuşturan iki otomobilden ilkiyse 1966 yılında Mangusta adıyla tarih sahnesi çıktı. Yine Ford motorunun kullanıldığı, tasarımıyla Lamborghini’ye göz kırpan bu otomobilde 4,7 litrelik V8 makineye yer verildi. Tasarım ve şasi geliştirme süreci Ghia gibi önemli bir isim tarafından yürülen Mangusta’dan 1971 yılına dek 400 adet üretildiği biliniyor. Bugün De Tomaso adını bilenlerin aklına gelen ilk isim olan 330 beygirlik Pantera ise yanlış zamanda doğan bir ustalık eseri niteliğindeydi. 1973 yılına kadar yaklaşık 6.100 adet üretilen otomobil, o dönem patlak veren krizle birlikte büyük sıkıntılara maruz kaldı ve süreç ertelendi. Ondan sonraki süreçte Maserati başka olmak üzere pek çok marka tarafından satın alınan marka, asla istediği seviyeye ulaşamadı. Böylesine iki ikonik otomobil bırakan De Tomaso Şubat 2018’de tekrar gündeme gelmişti. Eski Lotus CEO’su Dany Bahar‘ın önderliğinde kurulan Ares Design ekibi, tam 59 yıl sonra De Tomaso’nun doğduğu yer olan Modena‘da yeni bir Pantera projesi geliştirdi. Şimdi ise yeni bir oluşum üzerinden bu İtalyan markası küllerinden tekrar doğacağını resmi bir şekilde duyurdu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

De Tomaso geri dönüşünden ilk detaylar

Duyurusu gerçekleştirilen açıklamayla birlikte De Tomaso markasının geri dönüşünde iki önemli ismin rol alacağını söyleyebiliriz. Bunlardan ilki Gumpert Apollo projesiyle süper otomobil piyasasına giriş yapan Apollo Automobili. Bu ekibi sonradan geliştirdiği Arrow ve Intenza Emozione projeleriyle de hatırlamak mümkün. İkinci isimse De Tomaso’nun isim haklarını 2014 yılında 1 milyonu euro karşılığında satın alan Ideal Team Ventures (ITV). Şimdilik ortaya çıkacak bu geri dönüşle ilgili elimizde çok detay bulunmuyor. Kısıtlı bilgiler ise markanın 60. yılı içerisinde olduğu kuruluş dönümünde, Goodwood Hız Festivali kapsamında otomobili göreceğimize işaret ediyor. Bu da Project P olarak isimlendirilen gizemli otomobil için 4 Temmuz’a kadar beklememiz gerektiğine işaret ediyor. Gelişmeler LOG.com.tr’de olacak.

İlginizi çekebilir

Yeni McLaren GT