reklamı kapat

POPÜLER

Dönüş için resmi açıklama geldi; Citroen C5’in Avrupa yolculuğu tekrar başlıyor

C5’in Avrupa pazarına dönüşüyle ilgili açıklamalarda bulunan CEO Linda Jackson, kesin tarihi açıklamaktan da geri durmadı.

Citroen’in bir süredir ürün gamında yer vermediği D segment sedan modeli C5 için tekrar Avrupa yolu göründü. İki jenerasyonuyla Avrupa’da satışa sunulan modelden beklediği ilgiyi görmeyen ve kaldırılan araçla ilgili Citroen cephesinde planların değiştiğini açıklayan ilk kişi marka CEO’su Linda Jackson oldu. Bir süre önce verdiği röportajda Citroen’in daha “hareketli” modeller üretmeye yoğunlaştığını ve kendine has bir kimlikle belirli sınıflarda yer alacağını dile getiren Jackson, görünüşe göre bu kararın geçerliliğini çok uzun süre tutamayacak. Frakfurt Otomobil Fuarı’nda gazetecilerin sorularını yanıtlayan Linda Jackson, üçüncü jenerasyon ve yepyeni bir kimlikle C5’in tekrar Avrupa’da satışa sunulacağını açıkladı ve takvimi 2018’de satışa çıkacak olan C5 Aircross‘un sonrasına, 2020‘ye işaretledi.


2016 yılı Paris Otomobil Fuarı’nda sergilenen CXPerience konseptiyle Avrupa’da sedan sınıfına döneceğinin sinyallerini veren Citroen’in, Uzak Doğu pazarında C5’i sunmaya devam etmesi de bu ihtimalleri güçlendirmişti. Özellikle Çin’de ilgiyle karşılanan Uzak Doğu’lu C5’i yakın zamanda bir makyaj operasyonundan da geçiren Citroen, aracın dışında; tampon ışıklandırma, ızgara içerisindeyse sürücü ve multimedya ekranların dijitalleşmesi adımını gerçekleştirmişti. Motor tarafında 165 beygir güç üreten 1.6 litre ve 201 beygir güç üreten 1.8 litrelik seçeneklerle kullanıcılarla buluşan C5’in en iyi 0-100 derecesiyse 8,3 saniye olarak detaylara yansıyor.


Citroen’in, PSA grubu içerisinde Peugeot tarafından başarılı şekilde yönetildiği değerlendirilen sedan sınıfına Avrupa pazarında geri döneceğini açıklamasıyla markanın yeni bir yol haritası çizdiğini net bir şekilde görebiliyoruz. Opel’i de bünyesine katan PSA grubunun bu hamlesiyle her marka ve yelpazede kullanıcılara ulaşma isteği göz önünde bulundurulurken, DS’in premium segmentte daha belli başlı noktalara odaklanması da muhtemel seçeneklerden birisi olarak önümüzde duruyor. Citroen’in C5’in dönüşü olarak verdiği 2020 yılıysa elektrikli otomobillerin patlamaya yapacağı bir yıl olacak. Buna paralel olarak beklentilerimizi tamamen elektrikli veya ilk adımda hibrit bir C5 üzerinde yoğunlaştırmamızda da fayda var. Citroen’in bu konudaki somut adımını bizler de merakla bekliyor olacağız.