reklamı kapat

POPÜLER

Einride, sürücüsüz kamyon

Einride, sürücüsüz kamyon modellerini ticari hale getirdi

 - Güncelleme: 14 Kasım 2023 09:56

Çok uzun zamandır gündemde olan geleceğin ulaşım firmalarından Einride, sürücüsüz kamyon modellerini ticari hale getirdi.

İsveç merkezli girişim Einride, en son karşımıza 2021’de yollara çıkması hedeflenen Autonomous Electric Transport (AET) isimli sürücüsüz kamyon modeli ile çıkmıştı. Hiçbir insana yer bulunmayan bu araç ile firma, İngiltere merkezli orijinal Top Gear’ın efsanevi pistine dahi çıkmıştı. Hatta bu pistte tur derecesi alan ilk elektrik temelli sürücüsüz kamyon olan model, tek olduğu için pistin sınıf rekorunu da eline almıştı. Taşımacılığın geleceğini gösteren araç, üzerinden geçmek adına oldukça modern ve fütüristik görünüyor. Model için dört farklı versiyon tasarlanıyor. AET 1 ve AET 2 modelleri 30 km/s hıza çıkabiliyor ve 26 ton taşıyabiliyor. Bu modeller 130-180 km arasında menzil getiriyor. AET 3 ve AET 4 sürümleri ise 45 km/s ile 85 km/s hızlara çıkabiliyor. Bu sondaki iki versiyon daha çok uzun yola / otobana uygunken, 1 ve 2 daha çok şehir içi için planlanıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Bugün duyurulduğu kadarıyla buradaki ufak versiyonlar artık GE Appliances tesislerinde ticari ve tam zamanlı olarak görev yapıyor. Otonom kamyonlar GE’nin üretim tesisi ve deposu arasındaki kısa mesafeli nakliye ihtiyacını karşılamak için kullanılıyor, bu sayede daha geniş çaplı kullanım odağında ciddi bir tecrübe elde ediliyor. GE içerisinde olumsuz durumlara karşı bir operatör tarafından izlendiği aktarılan araçlar, şimdilik iki tarafı da memnun ediyor ve önemli bir kilometre taşını daha geride bırakıyor.

Einride bundan önce, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) Enerji ve Altyapı Bakanlığı (MOEI) ile araçlarını 550 km’den fazla bir alana yaymak için bir mutabakat anlaşması imzaladığını duyurmasıyla ses getirmişti. Aktarıldığı kadarıyla Einride, BAE’deki tüm taşımacılık ortamının değişmesine yardımcı olmak istiyor, yani sadece kendi araçlarıyla bir gövde gösterisi peşinde bulunmuyor.

Süreçte elektrikli ancak insanlı kamyonları da devreye alacak (Anlaşmaya göre 2.000 elektrikli kamyon, 200 otonom kamyon ve 500’den fazla şarj noktası sunan sekiz şarj istasyonunu masada) firma, kendisine gerçekten çok büyük bir ortak bulmuş durumda. Yolları sürücüsüz kamyon gibi araçların kullanıma fazlasıyla uygun olan BAE, son yıllarda gelecek teknolojilerine olan yatırımı inanılmaz artırıyor çünkü petrolün sınırsız olmadığını biliyor.

Einride sürücüsüz kamyon haberleri yanında bu da ilginizi çekebilir: Etkileyici görünen elektrikli motosiklet konsepti: Zero SR-X