reklamı kapat

POPÜLER

Porsche Taycan Cross Turismo

Elektrik gücü yeni rotalarda; Porsche Taycan Cross Turismo ile tanışın

2018 yılındaki konsept projenin seri üretime taşınma operasyonu olan Porsche Taycan Cross Turismo, marka tarihinde bir ilk olarak kayıtlara geçecek.

Porsche’nin Mission E adıyla konsept dinamikleri üzerinden karşımıza çıkarttığı elektrikli otomobil geleceği, sonrası süreçte Taycan adıyla seri üretime taşındı. Büyük beğeni toplayan çizgilerinin seri üretiminde de korunması sebebiyle önemli beklentiler üzerinden pazara sunulan Taycan, planlandığı gibi ikinci versiyonuna da kavuşturuldu. Mission E Cross Turismo adıyla konsept olarak 2018’de tanıştığımız proje, bugün Taycan Cross Turismo son kullanıcıya ulaşmak için hazır. Markasının ilk tamamen elektrikli CUV modeli olarak lanse edilen otomobil 4 farklı versiyon üzerinden tercih edilebilecek.


Porsche Taycan Cross Turismo hakkında bilmeniz gerekenler

Porsche tarafından yapılan resmi açıklamayla birlikte aracın standart donanım nitelikleri üzerine birbirlerinden ayrılan versiyonları ürün gamını oluşturacağını görüyoruz. Listede; Taycan 4 Cross Turismo, Taycan 4S Cross Turismo, Taycan Turbo Cross Turismo ve Taycan Turbo S Cross Turismo olmak üzere dört farklı versiyon lansmanla birlikte pazara sunuluyor. Ailenin standart Taycan’dan ayrılan en önemli özelliği ise baz versiyonda kendisini gösteriyor. Bu kapsamda aracın giriş seviyesinde bile dört tekerlekten çekiş sistemi, 93,4 kWh batarya ve adaptif havalı süspansiyonlar standart geliyor. Şüphesiz bu, geliştirmesinin odak noktası olan off-road koşullarındaki beklentilere cevap verilebilmesi adına atılmış bir adım.

Açıklanan rakamsal verilere baktığımızda giriş seviyesinde yer alan Taycan 4 Cross Turismo’nun 380 PS güce sahip olduğunu görüyoruz. Araç, konumlandırılan ve kalkış kontrolü ile aktif olan güç yüklemesi sayesinde 476 PS güç üreterek, 0’dan 100 km’ye 5,1 saniyede çıkabiliyor. 220 km/s azami hıza ulaşan otomobil 389 – 456 km arasında menzil sunuyor. 490 PS güce sahip Taycan 4S Cross Turismo, kalkış kontrolü ile aktif olan güç yüklemesi sayesinde 571 PS güç üreterek, 0’dan 100 km’ye 4,1 saniyede ulaşabiliyor. Azami hızı 240 km/s olan otomobil, 388 – 452 km arasında bir menzile sahip.



Taycan Turbo Cross Turismo ise, 625 PS güç üretiyor ve 395 – 452 km menzile (WLTP) sahip. Kalkış kontrolü ile aktif olan güç yüklemesi sayesinde 680 PS güç üreten modelin, 0-100 km/sa hızlanma süresi 3,3 saniye saniye olarak açıklanırken maksimumda ise 250 km/s hıza erişebildiğini görüyoruz. Menzil değeri ise burada 395 – 452 km arasında seyrediyor. Ailenin zirvesinde yer alan Taycan Turbo S Cross Turismo, 625 PS motor gücüne sahip. Otomobil, kalkış kontrolü ile aktif olan güç yüklemesi sayesinde 761 PS güç üreterek, 0’dan 100 km’ye 2,9 saniyede ulaşabiliyor. 250 km/s azami hıza ulaşan versiyon 388 – 419 km menzile sahip.


İçerisinde “Gravel” gibi özel sürüş modlarını da barındıran yeni versiyonda opsiyonel olarak gelen Off-road dizayn paketi yerden yüksekliği 30 milimetreye kadar artırıyor. Bu özellik, Cross Turismo modelini off-road koşullarında da kullanılabilecek ideal bir otomobile dönüştürüyor. Porsche, Cross Turismo versiyonlarıyla eş zamanlı olarak iki e-bisikleti de pazara sunuyor: eBike Sport ve eBike Cross adındaki bu modeller beraberinde özel olarak tasarlamış arka taşıyıcıyıcı da getiriyor. Üç bisiklete kadar taşıma imkanı sunan bu arka taşıyıcıyı üzerinde bisiklet bulunduğunda dahi bagaj kapağı açılabiliyor. Bu ekipman diğer bisikletlerle de uyumlu. Taycan ailesinin yeni ismi Türkiye’de haziran ayında satışa sunulacak. Aracın yurt dışı başlangıç fiyatının 90 bin dolar dolaylarında olduğunu da belirtmeden geçmeyelim.

İlginizi çekebilir

Precept projesi gerçek oluyor