reklamı kapat

POPÜLER

Ford F-150 Raptor R

Ford F-150 Raptor R; Shelby motorlu pickup deneyime boyut atlatmak için hazır

700 beygirin üzerinde güçle gelen Ford F-150 Raptor R, olası “Ay Görevleri” için kullanıcılarına destek verebilecek boyutta.

Ford ekosistemi içerisinde “Raptor” rozetinin yerini dolduran daha vahşi pek az örnek görebilirsiniz. Son olarak Ranger ürün gamını yeni jenerasyona taşıyan ekip, bu çalışma sonrası ofiste ortaya çıkan boş zamandan pek hoşlanmamış gibi görünüyor. Bir canavarı nasıl daha fazla kızdırabiliriz üzerine kafa yorduğunu düşündüğümüz Ford mühendisleri, bunun formülünü Raptor R ile vermeye hazır. Bir süredir ipucu niteliğindeki detaylarla mesajları gönderilen Ford F-150 Raptor R, bu zamana kadar aile içerisinde üretilmiş en yetenekli versiyon olma niteliğini taşıyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ford F-150 Raptor R önemli altyapı revizyonlarıyla geliyor

Standart Raptor’dan daha hızlı daha güçlü ve daha büyük gibi sıfatlarıyla hep bir katman yukarıya oynayan modelin kaputunun altında GT500’den tanıdığımız Shelby motoru var. 5,2 litrelik V8 makinenin süperşarj desteğiyle performans kadar ton olarak da bir senfoni sunan model 710 PS güce ve 868 Nm torka sahip şekilde bizleri selamladı. Güç tarafında Mustang Shelby GT500’den daha aşağıda konumlandırılan buradaki kombinasyon, aracın ihtiyacı gereği tork olarak ise 20 Nm daha yukarıda değer sunabiliyor. Tüm bu değerlerin aktarımı ise özel olarak kalibre edilen 10 kademeli otomatik şanzımanla gerçekleşiyor. Ford, bu kombinasyon için şimdilik otomobilin performans verilerini paylaşmış değil. 0-100 tarafındaki beklenti ise 5 saniyenin altında.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Raptor R altyapı tarafında da standart Raptor’a göre farklar taşıyor. Motor tarafında süperşarj ile başlayan değişimler, paslanmaz çelikten imal edilen egzoz manifoldu, özel yağ soğutma ve filtreleme sistemi gibi dokunuşlarla daha zorlayıcı şartlar için aracı çok daha dayanıklı hale getiriyor. Hacim olarak daha büyük bir ünitenin gelmesiyle birlikte şaside de genişletme işlemlerinin yapıldığını görüyoruz. Bu kapsamda ön aks ve güç aktarım elemanlarının tamamında daha yüksek performansa destek sağlamak için değişiklikler yapılmış durumda. Fox imzalı süspansiyonlar da bu değişimden nasibini alırken 37 inçlik lastikler de Raptor R’ın fix menüsünün içinde. Raptor R’ın pek de şaşırtıcı olmayan vahşi sürüş modları arasında en dikkat çekenlerden birisi Baja olacak. Bu modla birlikte elektronik olarak kontrol edilen süspansiyonlar yüzde 5 oranında yükselerek, minik “ralli kaçışları” için sürüş kalitesini optimize etmekten sorumlu. Ford’un Birleşik Devletler’deki Dearborn tesislerinde üretilecek olan Raptor R bu yıl içerisinde ilk sahipleriyle buluşacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR