reklamı kapat

POPÜLER

Ford Fiesta
2020 Ford Focus

Ford hızla elektrikleniyor: 2020 Focus ve Fiesta Hibrit

Ford, yeni nesil hibrit ve tam elektrikli araçlardan oluşacak yeni ürün gamını hazırlıyor. Bu kapsamda marka Fiesta ve Focus’un 48-volt orta-hibrit versiyonlarını tanıtacağını doğruladı.

2 Nisan’da Amsterdam’da düzenlenecek Go Further etkinliği kapsamında Ford, yeni tam elektrikli ve hibrit model gamını tanıtacak. Yeni ürün gamının en dikkat çeken iki modeli ise, Fiesta ve Focus modellerinin gelecek sene piyasaya sürülecek olan EcoBoost Hybrid versiyonları olacak. 48-voltluk elektrik motoruyla desteklenecek yeni modeller, daha yüksek yakıt verimliliğine ve daha esnek bir performansa sahip olacak.

İki araç da standart bir alternatör yerine kayış tahrikli entegre marş motoru/jeneratöre (BISG) sahip olacak. BISG’nin görevi frenleme ya da gaza basmadan ilerleme durumlarında kaybedilen enerjiyi geri kazanarak 48-voltluk lityum iyon pilleri şarj etmek. BISG aynı zamanda bir elektrik motoru görevini de görüyor. Otomobillerde görev yapan 1.0 litrelik üç silindirli motora tork desteği sağlayacak olan sistem, otomobillerin elektrik sistemlerinin de kalbi olma özelliği taşıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Marka elektrikli tork desteğinin özellikle düşük devirlerde ve durağan halden kalkışlarda çok daha esnek ve atik bir karakter sağlayacağının altını çiziyor. BISG aynı zamanda turbo boşluğunun da neredeyse tamamen ortadan kalkmasını mümkün kılıyor. Bu sayede mühendisler yeni 1.0 litrelik motorda daha büyük turbo üniteleri kullanabiliyorlar. Daha büyük turbolu yeni EcoBoost motorların henüz beygir gücü ya da tork değerleri resmi olarak paylaşılmadı; ancak marka yeni motorun tüketim değerlerini açıkladı.

Focus Fiesta’dan az yakacak!

Yeni Fiesta EcoBoost Hybrid‘in ortalama tüketim değeri 4,9 lt/100 km, karbondioksit salınım değeri ise 112 g/km olarak açıklanıyor. Bunun yanında yeni Focus EcoBoost Hybrid ise fabrika verilerine göre 100 km’de şaşırtıcı bir biçimde Fiesta’dan daha az tüketiyor. 4.7 lt/100 km tüketim ortalamasına sahip olan otomobilin karbondioksit salınım değeri ise 106 g/km.

Fiesta ve Focus’un yanı sıra marka ayrıca Transit 2-tonne, Transit Custom ve Tournero Custom ticari modellerinde de hibrit güç ünitesini müşterilerine sunacak.

İlginizi Çekebilir

Focus ST modeli