reklamı kapat

POPÜLER

Injustice: Gods Among Us incelemesi

Injustice: Gods Among Us

…KAYBEDEN BİZ OLACAĞIZ
Oyunda dövüşlerin geçtiği bölümler de son derece detaylı ve şık tasarlanmışlar. Her karakterin kendine özgü bir bölümü bulunuyor. Bu bölümlerin en önemli özelliği oldukça etkileşimli olması. Hemen hemen her bölüm kendi içinde katmanlar içeriyor ve dövüşürken gaza gelirseniz, duvarları yıkıp yan tarafa ya da aşağı katlara geçebiliyorsunuz. Etkileşim sadece bununla sınırlı değil; aynı zamanda çoğu karakter etraftaki çer çöpü rakibine fırlatabiliyor. Tabii bu çer çöp dediğimiz şey, eğer askeri bir bölümde dövüşüyorsak, füze ya da el bombası olabiliyor. Oyunun baş tasarımcısı (aynı zamanda da Mortal Kombat serisinin yaratıcılarından olan) Ed Boon, oyundaki kahramanları kabaca iki sınıfa ayırıyor: Güç ve Edevat Kahramanları… Güç kahramanları tamamen kaba kuvvete dayalı bir şekilde dövüşüyor ve kendi kas güçlerinden başka pek bir şeye ihtiyaç duymuyorlar. Bodoslama düşmana girişseler de şansları olabiliyor. Daha çok alet-edevata güvenen kahramanlarsa, hem çevreden daha çok yararlanabiliyorlar, hem de çeşitli oyuncaklara sahip olabiliyorlar. Örneğin, Joker tam anlamıyla ikinci gruba dahil bir karakter. Hem elinde kullanabileceği çok sayıda oyuncak bulunuyor, hem de etraftan faydalanabiliyor. Kısacası güç kahramanları daha çok göğüs göğse kapışmayı seven bir grupken, diğerleri düşmanı yanına çok yaklaştırmadan, daha uzak bir mesafeden takılabiliyorlar. Her iki grup da temel olarak kombolarla dövüşüyorlar.

KAHRAMANLAR DİYARI
Her karakterin bir de süper hareketi bulunuyor. Bu hareketler artık işin suyunun çıktığı yerler ancak kesinlikle son derece eğlenceli animasyonlar içeriyor. Dövüş boyunca karakterler aşağıdaki süper barını doldurabiliyor. Bu bar dolduktan sonra tek bir tuşla gücünüzü aktive edebiliyorsunuz. Bu şekilde karakterinizin en güçlü hareketini açmış oluyorsunuz. Mesela, Aquaman, rakibine deli gibi bir kombo çektikten sonra onu üçlü yabasının ucuna takıyor ve etrafı deniz suyuyla dolduruyor. Denizin içinden gelen dev gibi bir köpekbalığı da yabanın ucunda savunmasız bekleyen rakibi kapıveriyor. Flash’ın hareketi de en az bu denli abartı: Dünyanın etrafını dönüp yumruğunu gömüyor rakibine. Evet, son derece abartı ancak animasyonlara bayılacağınıza eminiz. Bir diğer hoşluksa bu süper barınızı düşmanınızla iddialaşmak için kullanabilmeniz. Burada dövüş esnasında devreye basit bir bahis ekranı giriyor ve herkes bahsini oynadıktan sonra (takriben iki saniye içinde olup bitiyor) dövüşen iki rakip bağıra çağıra birbirine dalıyor. Bahiste kim yüksek oynamışsa, onun karakteri düellodan galip çıkıyor. NetherRealm orijinal Mortal Kombat dinamiklerinin üzerine ciddi anlamda hoş detaylar eklemiş. Bu arada, Mortal Kombat’taki Challenge Tower olayının bir benzeri de burada bulunuyor: S.T.A.R. Lab tam 240 adet her karakter için çeşitli görevler içeren eğlenceli bir bölüm olmuş.

WHY SO SERIOUS?
Injustice, son derece eğlenceli bir oyun olmuş. Sadece dövüş oyunları meraklıları değil, evinde konsol cihazları bulunan herkes rahatlıkla alıp deneyebilir. Oyunu özellikle arkadaşlarınızla oynamanızı tavsiye ediyoruz. Kendi aranızda oynamanın sunduğu geyik fırsatları, oyunun kendi hikayesinden daha eğlenceli olacaktır.