reklamı kapat

POPÜLER

Instagram

Instagram için Facebook skandalı sonrası yeni karar

Facebook, yaşadığı veri sızdırma skandalı sonrası Instagram için önlem almaya karar verdi. 3. parti uygulama üreticilerinin veri çekme yeteneği hayli sınırlandırıldı.

Facebook’un yaşadığı veri skandalı sonrası reklam verenlere çok benzer araçlar sunan Instagram, üçüncü parti uygulama geliştiricilerin uygulama üzerinden çekebileceği veriyi büyük oranda sınırlandırıyor. TechCrunch‘ın haberine göre popüler fotoğraf paylaşma uygulaması söz konusu değişiklikle ilgili açıklama yapmadı. Geliştiricilerin karşılaştığı bu kısıtlamanın direkt olarak Facebook ve Cambridge Analytica skandalı yüzünden olduğu düşünülüyor. Resmi bir duyuru yapılmadan aniden gerçekleştirilen bu değişiklik sonrası geliştiriciler sudan çıkmış balığa dönerken, söz konusu değişimi Instagram’ın skandala adının karışmaması adına mantıklı bir hamle olarak görenler de var. Tüm bu olaylar sırasında kullanıcılar Facebook’a odaklanırken şirketin diğer alt uygulamaları ise çok dikkat çekmeden topladıklar devasa verilerle aradan sıyrılmıştı zira.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Geliştiriciler platformdan uzaklaşabilir

Söz konusu ani değişimin geliştirici cephesinde sunulan hizmetleri işlevsiz hale getirdiği belirtiliyor. Saatte 5.000 kere veri çekebilen üçüncü parti uygulamalar şu an 200‘le sınırlandırılmış durumda. Örneğin hesabınızla ilgili detaylı istatistikler sunan ücretli uygulama Reports+, getirilen bu ani ve hayli katı veri çekme değişikliği ile beraber etkili bir deneyim sunamıyor. Öte yandan uygulama zaten eski API sistemini kapatmayı planlıyordu. Ancak bunu önümüzdeki 2 yıl içinde kademeli olarak gerçekleştirecekti. İlk olaraksa 31 Temmuz’da üçüncü parti uygulamaların takipçi listesini çekmesi engellenecekti. Bildiğiniz gibi bazı uygulamalar bu veriyle sizi takipten çıkaran kullanıcıları listeleyebiliyor. Ancak skandal sayesinde işler hızlanmış gibi görünüyor.