reklamı kapat

POPÜLER

Kim Kardashian

Kim Kardashian, Instagram merkezli kripto para reklamı üzerinden ceza aldı

Instagram’ın en çok takipçiye sahip isimlerinden Kim Kardashian, kripto para reklamı üzerinden para cezası aldı.

Kim Kardashian, Instagram hikayeleri üzerinden yaptığı EthereumMax token reklamı üzerinden 1,26 milyon dolarlık bir para cezasına çarptırıldı. Bu Kardashian için ufak para cezası spesifik olarak Amerika Birleşik Devletleri Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu (SEC) tarafından verildi. Aktarıldığı kadarıyla Kardashian EthereumMax için paylaştığı hikayelerde “#ad” etiketini kullandı. Ancak SEC bunun kesinlikle yeterli olmadığını belirtiyor. SEC’e göre böyle büyük isimlerin reklam aldığını (Özellikle söz konusu kripto paraysa) bu tarz paylaşımlarda çok daha açık olarak belirtmesi gerekiyor. Kardashian’ın EthereumMax reklamı ve paylaşımları için toplam 250 bin dolar para aldığı aktarılıyor.

Sosyal medya üzerinden yapılan paylaşımlar eğer reklamsa bunun çok açık şekilde bildirilmesi büyük önem arz ediyor. Bu durum Türkiye için de geçerli. Örneğin geçtiğimiz yıl Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı, sosyal medya üzerinde reklam yapanlara yönelik kılavuz yayımladı. Bu kılavuzun amacı şöyle aktarıldı:

“Bu Kılavuzun amacı, sosyal medya etkileyicileri tarafından yapılan ticari reklam ve ticari uygulamalar hakkında reklam veren, reklam ajansları, mecra kuruluşları ve reklamcılık ile ilgili tüm kişi, kurum ve kuruluşlara yol göstermektir.”

Bu kılavuz Resmî Gazete’de yayımlanan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği kapsamında hazırlandı. Kılavuzda, sosyal medya içerisindeki reklam paylaşımlarının reklam olduğunun çok açık şekilde belirgin olmasının önemine vurgu yapılıyor.

Burada farklı platformlar için farklı detaylar verilmişti. O zaman YouTube ve Instagram TV için şu kurallar belirlenmişti:

“YouTube ve Instagram TV gibi video paylaşım mecralarında yapılan reklamlar ile canlı yayın niteliğinde olan paylaşımlarda, video içinde sürekli olarak veya videonun başlığında ya da açıklama kısmında veya ilgili reklamın geçeceği bölümün başında tüketicileri “daha fazla oku” gibi bir alanı tıklamak zorunda bırakmadan yazılı ve sözlü olarak aşağıda belirtilen açıklamalardan en az birine yer verilir:

  1. -“Bu video [reklam veren] reklamlarını içermektedir.”
  2. -“Bu video, [reklam veren] ile ücretli işbirliğini içermektedir.”
  3. -“[Reklam veren]’in destekleri ile.”
  4. -“Bu ürünleri [reklam verenden] hediye olarak aldım.”
  5. -Ürünleri bana gönderdiği için [reklam verene] teşekkürler.”

Kılavuzda Instagram Hikayeler’i için de özel düzenleme vardı:

“Snapchat ve Instagram hikâyeleri gibi içeriğin yalnızca kısa süreliğine görülebildiği reklamlarda, paylaşım süresince reklam verene ilişkin ad, marka, ticaret unvanı gibi tanıtıcı bilgilerden herhangi biri ile birlikte aşağıda belirtilen etiketlerden ya da açıklamalardan en az birine yer verilir:

  1. -#Reklam
  2. -#Reklam/Tanıtım
  3. -#Sponsor
  4. -#İşbirliği
  5. -#Ortaklık
  6. -“@[Reklam veren] ile işbirliği”
  7. -“@[Reklam veren] tarafından sağlandı.”
  8. -“@[Reklam veren] tarafından hediye olarak alındı.””

Kim Kardashian cezası bu da ilginizi çekebilir: Corsair’den bükülebilir OLED oyuncu monitörü