reklamı kapat

POPÜLER

Mercedes cephesinden içten yanmalı motorla ilgili tarihi açıklama

Mercedes-Daimler içerisindeki önemli bir isim tarafından yapılan açıklamayla, markanın içten yanmalı motorlarla ilgili AR-GE sürecinde sona gelindiği duyuruldu.

Kısa bir süre önce CEO değişikliğine giderek kendi içerisinde yeni bir dönemi başlatan Mercedes, bu hamle ile birlikte elektrik dönüşümünde de vites artırmayı amaçladı. Halihazırda EQC ile temsil edilen yeni nesil stratejinin bu temelleri için Vito sınıfında EQV‘yi de tanıtan markanın son hamlesini EQS üzerinden Frankfurt’ta gördük. Genel itibarıyla baktığımızda “beklenilenler” olarak nitelendirebileceğimiz bu modellerle farklı sınıflarda opsiyon olacak Mercedes cephesi, bugün ise geleceğini doğrudan etkileyecek tarihi bir kararla dünya gündeminde. Almanya merkezli olarak kaynaklara yansıyan bu kararla birlikte içten yanmalı motorun ilk temsilcilerinden olan bir efsanenin artık bu alanda bir AR-GE faaliyeti yürütmeyeceğini görüyoruz.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

İçten yanmalı motor harcamaları yerini elektriğe bırakıyor

Daimler içerisindeki önemli isimlerden birisi olan Geliştirme Müdürü Markus Schaefer tarafından Auto Motor und Sport‘a yapılan açıklamalarda, bu kararın temeli elektrikli otomobil stratejisine dayandırılıyor. Pek çoğumuz için çok da şaşırtıcı olmayan bu sebep-sonuç ilişkisi doğrultusunda yatırımların elektrik motoru ile birlikte batarya teknolojilerine aktarılacağını söyleyebiliriz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Alınan bu kararı içten yanmalı ayağı üzerinden değerlendirmek de gerekiyor. Yine süreç içerisinde V12 için veda mesajları yayınlayan Mercedes’in zaten en üst noktada V10’a yöneldiğini biliyoruz. Halihazırda satışta olan ve E ve SUV modellerinde sunulan altı silindirli motorun da artık son jenerasyonda kalacağı netleşmiş durumda. Alınan bu karar pek çok çevreyi memnun etse de, içten yanmalı motorların bir anda bıçak gibi kesilmeyeceğini de belirtmeden edemiyoruz. Nitekim halihazırdaki verilere bakıldığında, benzinliyi bir kenara bırakırsak, dizelde dahi satış oranlarının hala yüksek seviyelerde olduğunu görebiliyoruz. Markaların kullanıcılara sunacağı yeni elektrikli ve hibrit seçeneklerle birlikte, hükümetlerin aldığı yasaklama kararlarının önümüzdeki birkaç yıldaki satış trendlerini de etkileteceğine hiç şüphe yok.

İlgili video

Mercedes EQV