reklamı kapat

POPÜLER

Monster Hunter: World incelemesi

DÖNGÜYE BAŞLARKEN

Şimdi biliyoruz ki oyuna yalnızca avlamanız gereken yaratıkları bulup öldürme üzerinden yaklaşırsak, hiç bilmeyenlerin zihninde Shadow of the Colossus benzeri bir oyun yapısı oluşacak. Her ne kadar nihai amacınız bu dev yaratıkları sırasıyla avlamak olsa da, oyun olabilecek en zıt şekilde Shadow of the Colossus’tan ayrı bir noktada duruyor.Monster Hunter: World, devasa dünyası ve nihai avlar arasında yapılabilecek yüzlerce aksiyonuyla dolu dolu bir içeriğe sahip. Ancak biz ilk etapta avcımıza ve avlarıyla olan mücadelesine odaklanacağız. Oyunda; her biri evrenin farklı bir galaksisinden kopup gelmişçesine destansı tasarımlara sahip pek çok büyük yaratık bulunuyor. Sizin amacınız, bunların hepsinin izini sürerek avınızın sonunu getirmek. Bu amaç doğrultusunda yolculuğunuza başlarken ilk olarak silahınızı seçiyorsunuz ve tam olarak bu noktada yukarıda bahsetmiş olduğumuz döngü de devreye girmiş oluyor. Oyunda seçebileceğiniz toplam 14 adet silah çeşidi bulunuyor. Normal şartlarda ismi “Monster Hunter” olan bir oyundan tüm çeşitlilik kotasını yaratıklara ayırmasını bekleyebilirsiniz ama hayır, konu silahlar olduğunda da yaratıcılık anlamında cömert davranmaktan hiç geri kalmamışlar. Her bir silah kullanım şekli ve geliştirme ağacı olarak o kadar ilginç ki, istediğinizi seçip başka bir oyunun ana silahı olarak koysanız insanlar alkış tutar. Nasıl ki God of War dediğimizde aklımıza Blades of Chaos geliyor ve koca bir külliyatı tanımlayan silah olarak kendini konumluyor, buradaki silahların her biri çok daha katmanlı ve bir o kadar da albenisi yüksek durumda. İşin hem güzel hem de üzücü yanı ise, her bir silahın muazzam bir öğrenme eğrisi barındırması. Çünkü Monster Hunter: World içinde bir iki tuşa sürekli basarak kombolar yarattığınız bir silah ve oynama şekli bulunmuyor.

AVCININ YOL HARİTASI

Her silahın farklı saldırı biçimleri, savaş sırasında açılan özellikleri, özelliklerle birlikte gelen avantajları/dezavantajları ve yaratıklara göre değişkenlik gösterebilen dövüş içi aksiyonları bulunuyor. Bunun da ötesinde, yine her bir silahın dallara ayrılan geliştirme ağaçları da mevcut. Kısacası, yalnızca başlangıç adımınızda dahi dikkate almanız gereken milyon tane detay karşınıza çıkıyor. Oyun zevkinize ve damak tadınıza uygun şekilde birkaç silaha odaklanıp, yolculuğunuzun sunacağı bilgilere göre bunları geliştirmeniz yararınıza olacaktır. Silahınızı seçtiniz ve yola koyuldunuz diyelim. İzleri takip ederek avınıza ulaştığınızda ilk olarak temel bilgilere sahip olacaksınız. Bir sonraki karşılaşmanızda zayıflıklarını öğrenmeye başlayacak, sonrasında ise kestiğinizde düşecek materyalleri öğrenmeye başlayacaksınız. Ve işte bu katman katman açılan bilgi havuzu, döngünüzün ikinci parçasını oluşturacak.