reklamı kapat

POPÜLER

Audi E-Tron GT

Tesla Model S’e yeni rakip; binek sınıfın yolunu aydınlatacak Audi E-Tron GT ilk ipuçlarıyla karşımızda

 - Güncelleme: 15 Mart 2018 19:28

Yetkililerin binek sınıftaki elektrikli otomobil geleceğinde önemli bir rol biçtiği Audi E-Tron GT, prototipten üretime uzanan yolculuğuna başlıyor.

Volkswagen grubundaki tüm markalarda olduğu gibi Audi‘de de elektrikli modellerin geleceğiyle ilgili çalışmaların yapıldığını ve ciddi safhalar kat edildiğini biliyoruz. E-Tron adıyla kendi içerisindeki geleceğe şekil veren marka, 2017’de bunu SUV sınıfında tanıttığı konsept bir projeyle gerçekleştirdi. 500 kilometrelik menzil ve 495 beygirlik güç değerleriyle karşımıza çıkan E-Tron Sportback‘in ardından seri üretim sürecine geçen Audi mühendisleri, gelinen son noktayı Cenevre Otomobil Fuarı’nda prototip bir araçla tüm dünyaya gösterdi. Şimdi ise bu imzayı binek sınıfa taşıma vakti. Tesla Model S’e rakip olacak yeni bir modelin hazırlığı içerisinde olduğu bir süredir konuşulan Audi, bu söylentileri doğrulayarak E-Tron GT’nin ilk ipucu görselini resmi kaynakları üzerinden paylaştı.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Teknik değerler şimdilik beklentiden ibaret

Üretim sürecinin Almanya‘da gerçekleştirileceği durulan elektrikli sedan modeliyle ilgili şimdilik teknik bir bilgi olmadığını ilk adımdan belirtelim. Lakin grup içerisindeki elektrik gelişiminin öncü rolünü Porsche‘nin üstlenmesinden mütevellit, beklentiler ister istemez Misson E ile yakın teknik değerler olabileceği üstüne yoğunlaşıyor. Bu da 600 beygirlik güç, 3,5 saniyelik 0-100, 250 kilometrelik maksimum hız ve tek seferde 500 kilometrelik menzil anlamına geliyor. Paylaşılan tek kare görseliyle prototip bir versiyon üzerinden şekilleneceğini gördüğümüz E-Tron GT, Audi Sport markasının geleceğe taşınmasında da köprü görevini üstlenecek. SUV versiyonunu 2019 yılında satışa sunmayı planlayan markanın binek modeli de 2020 ile birlikte kullanıcılarla buluşturmasını bekleyebiliriz. Gelişleri LOG.com.tr üzerinden takip edebilirsiniz.

İlgili video

Audi Quattro’nun limitleri ne kadar zorlanabilir?