reklamı kapat

POPÜLER

Toyota GR Yaris için “keşke” dedirten üstü açık versiyon tasarımı

20 Ocak 2020

Kısa süre önce dünyanın karşısına çıkarılan Toyota GR Yaris, sokaklara çıkmadan bağımsız tasarımcıların sanal çalışmalarının merkezinde oturmaya başladı.

Geçtiğimiz hafta tanıtımının gerçekleştirilmesiyle tüm otomobil meraklılarının dikkatini çekmeyi başaran Toyota GR Yaris, başlı başına farklı bir deneyimi beraberinde getiriyor. Özellikle mühendislik geliştirmeleri üzerinde durulan ve sürüş dinamikleri konusunda bir hayli iddialı olunan modelin dört tekerlekten çekişli olması şüphesiz en iddialı parçaları arasındaydı. Kaputunun altında 1,6 litrelik turbo üç silindir makineyle gelen GR Yaris’in 261 PS güce ve 360 Nm torka sahip olacağı da yine netlik kazanan rakamlar arasındaydı. Performansı kadar tasarımıyla da Dünya Ralli Şampiyonası’na atıfta bulunan otomobil için geliştirilen özel tasarım projesiyse belki de akla hiç gelmeyen bir noktaya parmak basıyor.


Toyota GR Yaris teknik özellikleri

Geçtiğimiz süreçte diğer çalışmalarını da birlikte değerlendirdiğimiz X-Tomi tarafından geliştirilen projede, GR Yaris’in Convertible dinamikleri hayal ediliyor. Üstü açık versiyonuyla da oldukça potansiyelli görünen otomobilin, resmi kanattan cevap bulması ise pek mümkün görünmüyor. Toyota, bu iddialı otomobilinde Normal, Spor, Pist olmak üzere üç farklı sürüş moduna yer veriyor. Paylaşılan bilgilere göre bu modlar maksimum tork iletimini sırasıyla 60:40, 30:70 ve 50:50 olmak üzere şekillendirebiliyor. 4,9 kilogramına 1 PS’lik güç oranı düşen GR Yaris’in 0’dan 100’e hızlanması 5,5 saniyeden kısa sürüyor. Erişebileceği maksimum sürat ise 230 km/s olarak karşımıza çıkıyor.

İlgili video

Toyota Prius