reklamı kapat

POPÜLER

Opel Manta GSe ElektroMOD

Zaman makinesi; Opel Manta GSe Elektromod ile efsaneye elektrikli saygı duruşu

İpuçlarının ardından nihayet tüm çıplaklığıyla karşımızda duran Opel Manta GSe Elektromod projesi, yeni bir alt markanın da duyurusu niteliğinde.

Bugün belirli bir yaşın üzerinde olan otomobil tutkunları için Opel Manta’nın ayrı bir noktada konumlandırılıyor olması tartışmasız bir gerçek. Motor sporlarının efsane dönemi olan Grup B’de ikinci nesliyle yer alarak fırtına gibi esen Manta, 70’li yıllardaki ilk jenerasyonunun Coupe tasarımıyla da bugün hala kendi kitlesini koruyan bir otomobil. Bir dönem Japon otomobillerinde de gördüğümüz “Muscle Car” odaklı Amerikan tasarım dilinden izlerin taşındığı ilk nesil, son zamanlarda ilgi çeken bir projenin odağında. Opel’in elektrikli altyapıyla buluşturarak hayata geçirmeye hazırlandırdığını açıkladığı Manta A projesi, kademeli detaylanma sürecini bugün resmi tanıtımına bırakıyor. Opel Manta GSe Elektromod adıyla kayıtlardaki yerini alacak olan bu eşsiz model, efsanenin 50. yıl dönümüne de bir kutlama niteliği taşıyor.

Opel Manta GSe Elektromod, alt marka için de bir duyuru niteliğinde

Manta’nın elektrikli altyapıyla buluşturulma projesi, aracın geçmişine saygının yanında önemli bir duyuruyu da içeriyor. Daha çok Astra ile bildiğimiz bir diğer özel rozet olan “GSi” için yeni dönemle birlikte “GSe” dönüşümü karşımızda olacak. Bu rozeti Opel’in önümüzdeki süreçte karşımıza çıkartacağı performans odaklı elektrikli otomobil versiyonlarında göreceğiz. Bu detayı da geçtikten sonra artık gözlerimizi kamaştıran Manta GSe’nin rakamlarına inebiliriz. Projenin altyapısında tek elektrik motorlu bir formül yatıyor. 147 PS güç ve 225 Nm tork üreten bu motorun 31 kWh’lik bir batarya ile kombin edildiğini görüyoruz. Opel’e göre bu dinamiklerle birlikte araç 200 kilometreye kadar menzil kat edebiliyor. Bataryanın 9 kW’lık bir kaynak üzerinden dört saatin altında tamamen dolu hale getirilebiliyor olması da paylaşılan özellikler arasında.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Rakamların dışında bu projenin tasarımı hakkında da birkaç şey söylemezsek olmaz. Yeni Mokka ile birlikte kendi içerisinde yeni bir tasarım döngüsüne giren Opel, bu dildeki hayati karakteri olan “Vizör” isimli ızgara yapısını birebir şekilde Manta GSe projesinde kullanıyor. Bu güncel yapının araca entegre edilme sürecinde orijinal tasarıma mümkün olduğu kadar sadık kalınmış olması da takdir edilesi noktalar arasında. Bununla birlikte siyah kaput detayı ve özel olarak tasarlanan 17 inçlik jantlar da aracın karakterine muazzam bir etki bırakıyor. Manta GSe’nin kaputunda da eski ile yeninin harmanı var. Dijital sürücü ekranı ve Mokka’daki yeni multimedya ekran ile klasik modeldeki sportif direksiyon buradaki jenerasyonlar arası birlikteliği temsil ediyor. Projenin şimdilik konsept olarak kalma ihtimali yüksek. Lakin Renault’nun hayata geçirdiği klasikleri elektrikli olarak geri döndürme fikrinin belki bir gün Opel cephesine de mantıklı geleceği şartlar karşımıza çıkabilir.

İlginizi çekebilir

Tam elektrikli özellikleriyle Corsa-E