reklamı kapat

POPÜLER

AR-GE’nin “masum” yönü; Ford’un halka açık fabrika turu General Motors’a nasıl yaradı?

Amerika’nın en çok satan pickup modeli konumunda olan F-Serisi, Ford’un elini güçlü tutmaya devam ederken General Motors mühendisleri için de başarının anahtarı olmuşa benziyor.

Ocak ayı içerisinde kapılarını açan Detroit Otomobil Fuarı, Amerikan pazarının en önemli üyelerinden olan pickup modellerinin de servis edildiği yer oldu. Chevrolet Silverado, Dodge Ram ve Ford Ranger gibi demirbaşların rekabetlerine yeni bir sayfa açtığı fuarın ardından geriye tek eksik parça kalmıştı. Nitekim üzerinden çok fazla zaman geçmeyecek şekilde mart ayı içerisinde yeni jenerasyon GMC Sierra da yüzünü gösterenler arasındaki yerini aldı. Dünyanın karbon fiber kasasına sahip ilk pickup modeli olarak lanse edilen yeni Sierra, farklı fonksiyonlarla kullanılabilen arka kapağıyla da aklımızda yer edindi. General Motors bünyesinde üretim hayatına devam eden Chevrolet ve GMC’nin bu iki önemli oyuncusu, Ford F-Serisi‘nin satış bazında önüne geçme konusunda oldukça zorlanıyor. Uzun bir süredir Amerika’nın en çok tercih edilen pickup modeli olarak elini koruyan F-Serisi yeni jenerasyonuyla da bunu koruma iddiasında.

Hal böyle olunca rakiplerini takip eden markalar kervanında olan General Motors’un bu stratejisini yanlış olarak nitelendirmek çok da doğru bir yaklaşık sayılmaz. Sonuçta ortada uzun bir süredir başarı elden eden bir model serisi var. F-Serisi’nin özelliklerinin yanında üretim sürecine de ayrı bir özen gösterdiğini gördüğümüz GM mühendisleri bu sefer işi biraz daha ileri götürmüş olabilir. Eğer açıklamalarda herhangi bir yanıltıcı bilgi yoksa, karşımızda Ford’un halka açık gerçekleştirdiği fabrika turuna katılan General Motors mühendisleriyle karşı karşıyayız demektir.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Analizin somut sonucu

General Motors’un departman yöneticilerinden birisi olan Tim Herrick‘in Reuters’e yaptığı açıklamalarla ortaya çıkan detaylar yüzümüzdeki bu tebessümün sebebi diyebiliriz. Ford’un yeni jenerasyon modellerinde kullandığı yüksek dayanıklı alüminyum malzeme hakkında fikir sahibi olmak adına çalışmalar yürüttüklerini dile getiren Herrick, halka açık olarak düzenlenen gezi turlarını daha iyi bir alternatif olarak görmüşe benziyor. Bu tura özellikle kapılar için katılan ve elde ettikleri bilgileri not eden GM mühendislerinin, hemen ardından nasıl inşa edildiğini görmek adına F-150’nin kapılarından

satın aldığı da dikkat çeken detaylar arasında. Yapılan araştırmaların ardından, alüminyum ve yüksek mukavemetli çelik kombinasyonunu kullanarak kapıların daha hafif ve daha ucuz imal edilebileceğini ortaya çıkartan General Motors bundan sonra ne mi yaptı? Bir önceki jenerasyonuna göre 40 kilogram daha hafif olan standart GMC Sierra’nın bu soruya yeterli bir cevap olabileceğini düşünüyoruz. İşin içerisine karbondan parçaların ve alüminyum kaputun da girmesiyle birlikte karşımıza 163 kilogram gibi ciddi bir kazanç çıkıyor. Ne diyebiliriz ki, Ford bile halka açık turların bu kadar “faydalı” olacağını hesaba katmamış olabilir.