reklamı kapat

POPÜLER

Mantıklı sebepler var; Audi cephesinden hidrojen yakıt teknolojisi için önemli karar

Elektrikli otomobilin geleceği için kaygı duyan Audi mühendis ekibi, hidrojen yakıt teknolojisi için biraz daha dikkat toplama arifesinde.

Elektrikli otomobil piyasasının beraberinde oluşturduğu piyasa adeta domino etkisi yarattı. Girişim niteliğindeki isimler üzerinden çeşitlenmeye başlamasının ardından katlanır şekilde dünya devlerini de içerisine çeken bu süreç için 2020 yılının kritik olduğunu biliyoruz. Başta Volkswagen grubu ve Mercedes gibi isimler olmak üzere pek çok önemli marka önümüzdeki yıl itibarıyla piyonlarını öne sürecek. Bu piyonlar ki, henüz türlerinin ilk örneklerine olmasına rağmen 500 kilometreleri bulan menzil ve süper otomobillere göz kırpan performans değerleriyle şimdiden birer arzu nesnesi haline geldi. Audi cephesi de Almanya merkezli hamlelerini kısa süre içerisinde karşımıza e-tron markası altındaki modeller üzerinden karşımıza çıkacak. Lakin madalyonun öbür yüzü olan hidrojen yakıt konusu, Ingolstadt’taki ekip için hala fazlasıyla önem arz ediyor. Kısa süre önce konuyla ilgili önemli bir duyuru gerçekleştiren üst düzey yönetici Bram Schot, Audi’nin hidrojen yakıt teknolojisinin gelişimine ağırlık vereceğini ifade etti. Bu kararın arkasında ise daha önceleri bizim de dile getirdiğimiz oldukça mantıklı bir sebep var.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Audi doğru kaynak kullanımına işaret ediyor

Elektrikli otomobillerin 0 karbon salınım mottosu ile hayata geçirildiğini biliyoruz. Lakin burada çözülmesi gereken temel nokta, kullanıcıların araçlarını şarj etmek için ihtiyaç duyduğu elektriği nasıl elde ettiği. Günümüzde halen fosil yakıtlar üzerinden kurulan jeneratör ve diğer yöntemler üzerinden ülkelerin elektrik ihtiyacı karşılanıyor. Bu noktaya bizzat parmak basan Audi, hidrojen yakıtla ilgili aldıkları bu kararda pil üretimi için doğal kaynakların tedarikine ilişkin endişeler yatıyor. Tabi ki işin içerisinde her geçen gün beklentilerini daha da artıracak olan müşteri profili gibi bir sorun da var. Tüm bu parçaları bir araya getirdiğimizde ise, Audi’nin geliştireceği h-tron programının Volkswagen grubunun geleceği için fazlasıyla önemli olacağı da aşikar. Açıklamalarında çalışmalarını hızlandırmak istediklerini belirten Schot, bu yılın son çeyreğiyle birlikte yeni bir prototip otomobille karşımıza çıkacaklarının da duyurusunu gerçekleştirdi. 2021 yılında sınırlı üretim adetlerle bu çalışmaları somut olarak kullanıcı deneyimine açacak olan Audi, 2016 yılında tanıtılan konseptte 600 kilometrelik menzil değeri vadetmişti.

İlgili video

Audi e-tron GT