reklamı kapat

POPÜLER

Fiat
Koronavirüs Fiat-Chrysler

Peugeot birleşmesiyle gündemde olan Fiat için önemli Avrupa gelişmesi

Uzun süredir aşağı doğru giden satış grafikleri Fiat cephesinin Avrupa pazarındaki bazı modellere veda edeceğini net şekilde hissettirmeye başladı.

Fiat-Chrysler grubu şu sıralar Peugeot-Citroen ile gerçekleştirdiği birleşme görüşmeleriyle gündemdekini yerini koruyor. Gerçekleştmesi halinde dünyanın en büyük dördüncü ortaklığına sahne olacak bu birleşmeyle ilgili olumlu ilerlemelerse devam ediyor. Ağırlıklı olarak Fiat cephesinin yararına olacak ortaklıkla birlikte ürün gamındaki planlamanın da hatırı sayılır şekilde değişmesini bekliyorduk. Nitekim dış kaynaklardan gelmeye başlayan bazı detaylar bu beklentilerimizin ne denli karşılıklı olduğunu göstermeye başlıyor. Automotive News Europe kaynaklı olarak ajanslara düşen ve kısa sürede gündeme oturan detaylarda, Fiat cephesinin binek sınıfın en ufak üyelerinin yer aldığı A segmenti başta olmak üzere kompakt sınıftan çekileceğini gösteriyor.


Fiat, B sınıfında ön plana çıkma peşinde

Grup CEO’su Mike Manley‘nin ağırlıklı olarak Opel Corsa ve Peugeot 208 gibi isimlerin yer aldığı B sınıfına yönelme üzerine yaptığı açıklama da bu detaylar arasında önem sırası yüksek olanlardan. Açıklamalarında; “Çok yakın bir gelecekte, daha yüksek üretim hacmi ve karlılık içeren sınıflara odaklandığımızı göreceksiniz. Bu planlama süper mini diye tabir edebileceğimiz segmentten uzaklaşmayı da içeriyor.” ifadelerine yer veren Manley şimdilik herhangi bir tarih detayı vermiyor. Son gelişmelerin ardından geleceği tehlikeye giren ilk iki isimse 500 ve Panda olarak öne çıkıyor. Her iki modelin de kademeli olarak düşen satış paylarını da işin içerisine kattığımızda FCA grubunun Avrupa pazarı bazlı olarak toplamda 61 milyon dolar seviyesinde zarar açıklaması, üçüncü çeyreğin dikkat çekenlerinden oldu. Olası PSA birleşmesiyle Corsa ve 208’in altyapılarını elde etme imkanı olacak Fiat’ın, elektrik desteğiyle de çıkışa geçmesi beklenilen sonuçlar arasında karşımıza çıkıyor. 500 rozetinin altında satılan X ve L versiyonlarının geleceği de önümüzdeki birkaç yıl içerisinde yeniden şekillenecek gibi görünüyor.

İlginizi çekebilir

Peugeot 208 çarpışma testi