reklamı kapat

POPÜLER

Renault logo

Renault cephesinin elektrikli otomobil planı detaylandı; uygun fiyatlı araçlar geliyor

 - Güncelleme: 30 Haziran 2021 15:11

Bugün düzenlenen eWays ElectroPop etkinliği, Renault Grubu için önümüzdeki 10 yıllık süreçte bizi bekleyen elektriklilere ışık tutuyor.

2021 ile birlikte tarihinde yeni bir dönüm noktası niteliği taşıyan yapılanmanın ilk adımlarını duyuran Renault, bu kapsamda radikal bir elektrik dönüşümünde. Fransız üreticinin grubun diğer üyelerini de içerisine alarak kademeli olarak hayata geçireceği dinamikler, duyurunun üzerinden geçen 6 aylık zaman diliminin ardından detaylandı. Bugün düzenlenen eWays ElectroPop etkinliği kapsamında, Renault Grubu’nun 2025 yılında yüzde 65’in üzerinde elektrikli ve elektrik destekli araç, 2030’da ise yüzde 90’a varan elektrikli araç ile Avrupa pazarının en çevreci ürün karmasını sunmayı hedeflediği açıklandı.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Renault, klasik modellerini elektrikli olarak dönüştürmeye hazırlanıyor

Renault’nun ocak ayında açıkladığı en önemli planların başında ikonlaşmış modellerinden olan 5’i elektrikli olarak hayata geçirmesi geliyordu. Bugün yapılan açıklamalarda bu modelin ZOE’ye oranla yüzde 33 daha düşük maliyetle üretileceği dikkat çekti. Bununla birlikte elektrikli 5’in fiyat olarak da ZOE’den daha aşağıda konumlanabileceği beklentileri ortaya çıkıyor. Grup, maliyetlerde yüzde 30 ve boşa harcanan enerjide yüzde 45 oranında azalma ile 20 km ek elektrikli araç sürüş menzili sağlayan kompakt bir elektrikli güç-aktarma sistemi de geliştiriyor.

Renault Grubu, 2025 yılına kadar 7 tanesi Renault olmak üzere 10 yeni elektrikli aracı pazara sunarak elektrikli araç platformlarından en iyi şekilde yararlanmak istiyor. Bu kapsamda “5” modeli de bataryadan elektrikli güç-aktarma sistemlerine ve montajına kadar Renault ElectriCity tarafından Kuzey Fransa’da yeni CMF-B EV platformu ile üretilecek.

Renault Megane E-Tech Electric

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Grup ayrıca şu an için 4ever olarak adlandırılan ve ölümsüz bir klasik olması öngörülen bir başka bir diğer modeline de hayat vereceğini duyurdu. Kısa süre önce yol testleriyle ilgili detaylarını sizlerle paylaştığımız tamamen elektrikli MeganE ile de güçlü bir hamle bizi bekliyor. Ayrıca Ocak ayında tanıtılan Alpine’in “rüya garajı” 2024’ten itibaren gerçek olacak. Renault, 2025 yılında yüzde 65’in üzerinde elektrikli ve elektrik destekli araç ve 2030’da yüzde 90’a varan elektrikli araç ile Avrupa pazarının en çevreci ürün gamını sunmayı hedefliyor.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yeni nesil modellere yeni platformlar hayat verecek

Grup, elektrikli araç platformları alanındaki 10 yıllık deneyimiyle CMF-EV ve CMF-BEV platformlarını gelecekten sorumlu altyapı olarak gösteriyor. C ve D segmentine yönelik CMF-EV platformu, 2025 yılına kadar İttifak düzeyinde 700 bin adedi temsil edecek. CMF-EV, düşük enerji tüketimi ile 580 km’ye kadar WLTP menzili sunabilecek niteliklerde. yeni MeganE de bu kapsamda CMF-EV platformu üzerinde yükselecek.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

CMF-BEV ise Renault Grubunun B segmentinde ulaşılabilir fiyatlı BEV’ler üretmesine olanak tanımasından sorumlu. Bu yeni platform, mevcut nesil ZOE’ye kıyasla maliyeti yüzde 33 oranında azaltıyor. Bu, değiştirilebilir batarya modülü, daha düşük maliyetli ve kompakt boyutlu 100 kW’lık güç-aktarma sistemi ve CMF-B platformuna ait elektrikli araç dışı bileşenler ve 2025 yılına kadar yılda 3 milyon araç ile hacim ölçeği ile sağlanıyor. Tasarım, akustik ve sürüş özelliklerinden ödün vermeden WLTP’ye göre 400 km’ye varan menzili ile CMF-BEV ulaşılabilir fiyatlı olacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Renault Grup’unda ayrıca yenilikçi bir eksenel akılı e-motor için Fransız Start-up Whylot ile bir ortaklık imzaladı. Bu teknoloji ilk olarak, hibrit güç aktarma sistemlerinde uygulanacak. Çözümün; WLTP normuna göre (B/C segmenti binek otomobil için) 2,5 gram CO2 tasarrufu sağlarken maliyetleri yüzde 5 azaltması hedefleniyor. Renault Grubu, 2025’ten itibaren büyük ölçekte eksenel akılı e-motor üreten ilk tedarikçi olacak.

İlginizi çekebilir

Dördüncü nesil Skoda Fabia tanıtıldı