reklamı kapat

POPÜLER

2021 Skoda Fabia

2021 Skoda Fabia tanıtıldı; işte yeni nesille birlikte gelen hayati değişimler [Video]

Beraberinde dördüncü nesli getiren 2021 Skoda Fabia, sınıfında liderliğe oturan pek çok tarafıyla kullanıcıların dikkatini çekecek.

Bir süredir prototip versiyonuyla gelen detaylar üzerinden gündemimizde olan dördüncü nesil Fabia için beklenen tanıtım gerçekleşti. Düzenlenen özel bir etkinlik kapsamında örtülerinden kurtulan yeni jenerasyon, Polo ve Ibiza sonrasında grubun bu segmentte yenilenen üçüncü üyesi olarak karşımızda duruyor. Skoda’nın daha çok işlevsellik ve verimlilik üzerinde odaklanarak elden geçirdiği Fabia, fotoğraflarından da görüleceği üzere karakter olarak radikal tasarım değişimleri barındırmıyor. Ebatsal olarak değerleri önemli oranda iyileştirilen dinamikleri getiren 2021 Skoda Fabia, bu sayede arka yaşam alanı ve bagaj hacmi gibi konularda zirveye oynuyor.

2021 Skoda Fabia hakkında öne çıkan yenilikler

Yeni jenerasyonla birlikte ilk olarak Fabia’nın ebatlarında nasıl değişimler olduğuna bakalım. Aslında buradaki değerler birkaç hafta önce prototip versiyon üzerinden resmiyet kazanmıştı. MQB A0 platformu üzerine geliştirilen Fabia, yeni platformla birlikte önceki nesline göre 111 milimetre daha uzun bir otomobil olacak. Aracın 2.564 milimetrelik aks mesafesi değeri de beraberinde 94 milimetre gibi çok önemli bir artışı getiriyor ki bu da doğrudan bagaj alanı kısmında 50 litre olarak paylaşılan gelişimin temel sebepleri arasında. Standart olarak 380 litrelik bagaj hacmiyle gelen Fabia, bu alanda sınıfının lideri olarak sahneye çıkıyor. Koltukların pasif hale getirilmesi durumunda 1.190 litrelik bir alan yakalamak da mümkün.


Fabia’nın sınıfında lider olduğu bölümü sadece bagaj hacmiyle sınırlı olmayacak. Skoda cephesi üçüncü nesildeki tasarımı modern dokunuşlarla zenginleştirerek sakin bir jenerasyon geçişi yapmayı tercih ediyor. Tasarım kısmında ön planda tutulansa verimliliğin maksimumda yakalanabilmesi olmuş. Bu da Fabia’yı 0,28 gibi sınıf liderliğine taşıyan sürtünme katsayısıyla bir araya getiriyor. Görünümde modernlik getiren bu dokunuş, yakıt tüketimi konusuna da pozitif oranda yansıyacak.


Dördüncü nesil Fabia’nın yenilik bazında kendisini en çok farklı hissettireceği nokta kokpitte olacak. Burada ailenin diğer üyelerinden de bildiğimiz dijital kokpit elemanları karşımıza çıkıyor. 10,25 inçlik hayalet ekran ile birlikte üst paketlerde 9,25 inçe kadar büyüyebilen multimedya ekran yenilenen direksiyon ile birlikte ilk anda kendisini hissettirenler arasında. Dördüncü nesille birlikte ilk kez çift bölgeli dijital klimanın da artık listelerde kendisine yer bulduğunu görüyoruz. Fabia’da ailenin diğer üyelerinde olduğu gibi mekanik el freninin devam edişi de dikkat çekiyor.

Güvenlik konusu da dördüncü nesille birlikte Fabia’da sınıf atlıyor. Artık dokuz hava yastığıyla gelen kompakt sınıf temsilcisinde son teknoloji aktif ve pasif asistan destekleri kullanıcıları bekliyor. Adaptif hız sabitleyici, şerif takip asistanları, trafik levhaları ve yaya algılama gibi desteklerin dışıda otomatik park asistanı da Fabia’yı teknoloji klasmanında yeni bir noktaya taşıyacak.


2021 Skoda Fabia motor seçenekleri

Fabia ailesinin motor seçenekleri içerisinde bulunduğu ekonomi sınıfına hitap edecek oranda geniş. İçerisinde atmosferik motorların da bulunduğu listede her türlü beklentiye karşılık verilmek isteniyor. Fabia ailesinin giriş seviyesinde 1.0 litrelik üç silindirli motorun atmosferik versiyonu yer alacak. Önceli nesilden yaklaşık 4 PS oranda daha fazla güç üretecek olan bu motordan en iyi oranda 80 PS’lik güç ve 93 Nm tork yere aktarılacak. Bu motorda 65 PS’lik giriş seviyesi seçeneği de almak mümkün. Sadece 5 ileri manuel şanzımanla tercih edilebilen atmosferik Fabia, 0’dan 100’e hızlanmasını 15,5 saniyede tamamlayabiliyor. Bu versiyonun maksimum sürat değeriyse 179 km/s olarak açıklandı.


Turbonun devreye girmesiyle birlikte yeni Fabia’nın da sürüş dinamikleri de üst noktaya taşınacak. Aynı motorun turbo desteğiyle birlikte 95 ve 100 beygirlik iki farklı güç seçeneğinde versiyonu da kullanıcıları bekliyor. Bu versiyonların tork değerleri de sırasıyla 175 Nm ve 200 Nm olarak değişiklik gösteriyor. Bu kombinasyonda otomatik şanzımanı tercih etmek isteyenlerinse 110 beygirlik versiyona yönelmesi gerekecek. 1.0 litrelik motorda Fabia’nın yakaladığı en yüksek sürat değeriyse 205 km/s. Fabia ailesinin zirvesinde ise 1,5 litrelik dört silindirli ünite sunuluyor. Leon, Golf ve Octavia gibi diğer modellerden de bildiğimiz bu motor 150 beygir güç ve 250 Nm tork üretiyor. Fabia bu motorla birlikte 7,9 saniyelik 0-100 ve 225 km/s’lik maksimum sürat ile en iyi değerlerini yakalıyor. 2023 içerisinde station wagon gövde tipine de kavuşacak olan dördüncü nesil Fabia, Octavia’nın ardından markasının en çok satan modeli olma konumunu güçlendirme konusunda çok zorlanmayacak gibi görünüyor.