reklamı kapat

POPÜLER

Renault Megane E-Tech Electric

Renault Megane E-Tech Electric tüm teknik özellikleriyle karşımızda [Video]

Yeni marka logosunun kullanıldığı ilk model olacak Renault Megane E-Tech Electric, konseptten gelen başarılı tasarım dinamiklerini barındırıyor.

Saatler önce fotoğrafları üzerinden ilk bakış niteliğinde detaylarını inceleme fırsatına eriştiğimiz Renault Megane E-Tech Electric için artık son kullanıcıya erişecek rakamsal verilerle birlikte tüm detaylar resmiyet kazandı. Dünya lansmanı Münih Otomobil Fuarı kapsamında yapılan elektrikli otomobili pek çok noktadan yeni bir kilometre taşı niteliğinde. Renault’nun yeni logosunu taşıyan ilk model olarak asfalta inecek olan Megane E-Tech Electric, marka tarihi içerisinde önemli bir yeri olan “Megane” rozetinin de geleceğe taşınmasından sorumlu olacak. Üretimi Fransa’da gerçekleştirişecek olan Megane E-Tech Electric, önümüzdeki yıl Avrupa merkezli olarak satış macerasına da başlayacak.

Renault Megane E-Tech Electric teknik özellikleri

Geliştirme sürecini de yakından takip ettiğiniz model, geçtiğimiz süreçte de sizlerle paylaştığımız gibi grubun CMF-EV platformu üzerine yükseliyor. Nissan’ın Ariya’da faydalandığı bu platformla birlikte Megane E-Tech Electric’in iki farklı performans kombinasyonuyla satışa sunulacağını görüyoruz. Tek elektrik motorlu bu kombinasyonların giriş seviyesinde 130 PS güç ve 250 Nm tork sunulurken bir üst pakette 218 PS güç ve 300 Nm tork verileri kullanıcıları bekliyor olacak. Megane E-Tech Electric en iyi performans derecesinde 0’dab 100’e hızlanmasını 7,4 saniyede tamamlarken maksimum sürati 160 km/s ile sınırlı tutulacak.

Aracın en çok merak edilen batarya ve menzil verileri de tanıtımla birlikte gün yüzüne çıkanlar arasında. LG tarafından tedarik edilen altyapı elemanlarından oluşan batarya tıpkı motor tarafında olduğu gibi iki farklı kapasite ile sunuluyor. Giriş seviyesinde sunulacak olan 40 kWh ile aracın yaklaşık 300 kilometre menzil kat edebildiği paylaşıldı. Bir üst noktada gelen 60 kWh’lik paketle birlikte ise rakamlar 470 kilometreye kadar esnekli gösteriyor. Hızlı şarj desteğinin 130 kW ile sağlandığı batarya 30 dakikalık dolumlarla yüzde 80’i aşan seviyelere getirilebiliyor.

1.624 kilogramlık bir otomobil olan Megane E-Tech Electric’in ebatları da teknik tabloda paylaşılanlar arasında. Buraya baktığımızda aracın; 4,21 metre uzunluğa, 1.78 genişliğe, 1,50 metre yüksekliğe ve 2,70 metre aks mesafesine sahip olduğunu görüyoruz. Bu değerleri güncel Megane HB ile karşılaştırdığımızda modelin aks mesafesi ve yükseklik tarafında daha ileri konumlanırken, yükseklik ve genişlikte daha geride olduğunu görüyoruz. Elektrikli otomobil altyapısı sayesinde ise içeride çok daha geniş bir yaşam alanı bizi bekliyor. Aracın 440 litrelik bagaj hacmi sunduğunu da belirtmeden geçmeyelim.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Renault Megane E-Tech Electric sürüş destek sistemleri

Yeni Megane E-Tech Electric için sürüş, park ve güvenlik olmak üzere üç kategoriye ayrılan 26 farklı aktif ve pasif destek sunuluyor. 2. seviye otonom sürüş olarak konumlandırılan sistemle gelen otomobilde artık; Şeritten Çıkma Uyarısı (LDW), Şeritte Kalma Yardımcısı (LKA) ve Kör Nokta Uyarı Sistemi (BSW) çarpışma olasılığını azaltmaya yardımcı oluyor. Öne çıkan özelliklerden Acil Şeritte Kalma Asistanı, 65 km/s ile 160 km/s arasında bir çizgiyi geçerken, yandan çarpışma riski varsa veya yoldan çıkmak üzereyken çalışıyor. Yolcu Güvenli Çıkış (OSE), araçtan inmek üzere kapı açarken, karşıdan gelen bir araç, motosiklet veya bisikletle olası çarpışmayı önlemek için yolcuyu görsel ve sesli olarak uyarıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Çevre Görüş Monitörü 3D, aracın 3-Boyutlu modelini çıkartmak ve yakın çevresini 360° görselleştirmek için dört kamera kullanıyor. Tam Otomatik Park özelliği ise, yarı otomatik park sistemi Kolay Park Yardımcısının daha da gelişmiş hali. Bu örnekte, sürücü vites, gaz veya fren olmak üzere sürüşe dahil olmak zorunda kalmıyor ve sistem neredeyse tamamen otonom çalışıyor. Ayrıca, Akıllı Dikiz Aynası sayesinde daha fazla konfor ve iç huzur sağlanıyor. Sistem, arka camın üst kısmında bulunan bir kamera üzerinden çalışıyor ve arkadaki yolun gerçek zamanlı görüntüsünü aracın iç dikiz aynasında aktararak, yan aynalara ek tamamen engelsiz bir görüş sağlıyor. Tüm bu parçaların yönetim ve bilgilendirmeleri de 12,3 inçlik sürücü ve 12,3 inçlik multimedya ekranlarından takip edilebilecek. Tanıtımıyla birlikte ön siparişe açılan model, Avrupa’da 2022’nin Şubat ayında siparişe başlayıp mart ayında da satışa sunulacak.