reklamı kapat

POPÜLER

Toyota C-HR’ın kışkırtan performans yüzü

 - Güncelleme: 15 Aralık 2016 20:24

Toyota‘nın B segment crossover modeli C-HR, performans departmanlarının maharetli ellerinde bambaşka bir kimliğe büründü.

Üretimi Türkiye’de yapılan ve aynı zamanda Türkiye’de üretilen ilk hibrit otomobil olma özelliğine sahip olan Toyota C-HR, satışa sunulduğu ilk günden itibaren başarılı satış rakamıyla Japon üreticinin yüzünü güldürüyor. C-HR’ın bu başarısın perçinlemeyi düşünen markanın performans departmanı TRD (Toyota Racing Development) ve Modellista, araç üzerinde yaptıkları geliştirmelerde C-HR’a yeni bir hava katmayı başarmış. İşte C-HR üzerinde yapılan geliştirmeler.

TRD

TRD ekibinin C-HR üzerinde, Aggressive ve Extreme olmak üzere iki farklı versiyonda geliştirme yaptığını görüyoruz. Adından da anlaşılacağı üzere daha sportif ve asfalta uygun hatların hakim olduğu Aggressive versiyonunda; ön, arka ve yanlarda olmak üzere aracın tüm gövdesinde tampon ve difizör değişikliklerinin yapıldığını görüyoruz. Buna ek olarak C-HR’ın arka kısmında yer alan spoilerda da TRD imzasını görmek mümkün. TRD ekibinin, C-HR üzerinde yaptığı geliştirmenin Extreme versiyonunda daha çok ralli organizasyonların kullanılan tasarım dilinin çamurluklarla verildiğini söyleyebiliriz. Bu versiyonda kullanılan jant tercihinde 18 inçlik takım görev yapıyor. TRD ekibi dış tasarım detaylarıyla birlikte C-HR’ın içerisinde de bu performans hissini kullanıcılara vadediyor. Darbe emici özelliğine sahip sportif koltuklar, TRD imzalı çalıştırma butonu, gösterge panelleri sürücüsüne dış tasarımda hissettirdiği performans duygusunun içerideki temsilcileri arasında yer alıyor. Donanımsal geliştirmelerin yanı sıra TRD ekibi mekanik iyileştirmeri de C-HR bünyesinde yer vermeyi es geçmemiş. C-HR dahilinde vibrasyon emiş özelliği daha yüksek olan süspansiyon kitine yer veren TRD ekibi, aracın rijitlik derecesinin (burulma direnci) de iyileştirildiğinin bilgisini veriyor.

Modellista

Tıpkı TRD ekibi gibi Modellista’nın da C-HR üzerinde Elegant Ice ve Boost Impulse olmak üzere iki farklı versiyonda geliştirme yaptığını görüyoruz. TRD’ye göre daha keskin yapıda olan Modellista geliştirmelerinin Elegant Ice versiyonunda ön, arka ve yanlarda olmak üzere aracın tüm gövdesinde tampon ve difizör değişiklikleri bulunuyor. Bunlara ek olarak ayna ve kapı kulplarında da küçük dokunuşlar mevcut. Boost Impulse versiyonuysa tamamen kendine özgü LED ışıklandırmalar ve aerodinami kitiyle birlikte geliyor. Kullanıcılar bu versiyonda 17 ve 19 inçlik jant seçeneklerini seçme imkanına sahip. Modellista ekibinin iç tasarımdaki en dikkat çeken farkıysa araç içerisinde yer verilen ve bagajda da yer alan aydınlatma detayları olduğunu söyleyebiliriz.