reklamı kapat

POPÜLER

Harry Potter: Wizards Unite

Harry Potter: Wizards Unite ile gelen büyük hayal kırıklığı

Harry Potter: Wizards Unite, resmi olarak 140’ın üzerinde ülkede oyuncularla buluştu. Ancak oyun çıkışıyla beraber büyük bir hayal kırklığı getiriyor.

Harry Potter, Pokemon, Star Wars… Bu başlıklar genellikle “kazanan, kazandıran popüler kültür ögeleri” sınıfında yer alıyor. “Ne yapsa satar” denilen cinsten diyebiliriz hatta. Niantic’in yeni oyunu Harry Potter: Wizards Unite da bu yüzden büyük bir heyecan yaratmıştı. Nisan sonu betaya giren, geçtiğimiz günlerde de aralarında Türkiye’nin ne yazık ki olmadığı 140’dan fazla ülkeye açılan oyun şimdi ilk sonuçlarını da almaya başladı. Ancak tablo Niantic’in bir önceki oyunu olan Pokemon GO’yla kıyaslayınca tam bir hayal kırıklığına dönüşüyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Harry Potter: Wizards Unite, Pokemon GO’ya yaklaşamıyor

Mobil oyunların başarısı oyun içi elde edilen gelirle de orantılı. Firmaların tüm amacı mobil oyunun sürdürülebilir olması ve bundan yüksek gelir elde etmek. PUBG Mobile örneğinden de hatırlayacağınız gibi, oyun kendi adıyla aslında Çin pazarında yayınlanabiliyordu ancak “kan ve vahşet ögeleri” sebebiyle gelire açılamıyordu. Bu da oyunun aslında pazarda olmaması anlamına geliyor. Bu sorunun çözümüne ilişkin haberimize buradan ulaşabilirsiniz.

Tekrar Harry Potter’a dönecek olursak; oyunun ilk dört günde elde ettiği kazanç açıklandı. 3 milyonun üzerinde kişi tarafından indirilen oyun 1,1 milyon dolar gelir elde etmiş durumda. Tek başına bakınca bu sayılar hayli etkileyici durabilir. Ancak gelin bir de Niantic’in bir önceki oyunu Pokemon GO’nun verilerine bakalım. Pokemon GO, 2016’da çıktığında ilk dört günde 28 milyonun üzerinde gelir elde etmişti. Harry Potter oyunu bunun yüzde 4’ü anca ediyor… Oyunun ilk 30 günde 10 milyon dolara vurması bekleniyor.

Daha adil olsun derseniz oyunu Harry Potter temalı bir başka mobil oyunla kıyaslayalım. Türkiye’de de erişime sunulan Hogwarts Mystery örneğin. Hogwarts Mystery 2018’deki çıkışını hayli hızlı yapmıştı. Oyunun ilk 4 günlük geliri 7 milyon dolardı. Enerji tabalı oyun için dinamiği bulunan oyunun oyun içi satışlar açısından daha agresif olduğunu söylemekte yarar var.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Ancak Wizards Unite da ondan pek geri kalır durumda değil bize göre. Her ne kadar Türkiye uygulama mağazalarında hala resmi olarak yer almasa da indirilip oynanabilen oyunu denediğimiz süre boyunca, oyunun ciddi bir enerji yönetim sıkıntısı olduğunu gözlemledik. Enerji ile büyü yaptığınız oyunda etrafınızda Pokemon GO’ya kıyasla etkileşime geçecek çok fazla nesne oluyor. Enerji veren Inn’lere yakın değilseniz, bir anda uzun süre enerjisiz kalabilir, önemli parçaları toplamakta başarısız olabilirsiniz. Oyundaki Sera’larda enerji alacak kadar şanslı olmayı da deneyebilirsiniz. Ancak Inn’lerin ve Sera’ların enerji “hediyeleri” de çok kısıtlı olduğu için genellikle kullanıcılar hep düşük enerjilerde kalabiliyor. Bu da oyun içi enerji alımına yönlendiriyor oyuncuları. Tabii “tabana kuvvet” sürekli yürürseniz, enerjinizi yüksek tutabilirsiniz. Etrafta fazlasıyla Inn varsa 3’er 5’er enerji toplamak mümkün. Doğru yerlerde gezmek önemli diyelim.

Oyunun gelirinin ve başarısının kritiği ise önümüzdeki günlerde biraz daha netleşecektir. Yavaş bir başlangıç yaptığı kesin olan oyunun güçlenip güçlenmeyeceği merak konusu.

İlginizi çekebilir

Harry Potter: Wizards Unite fragmanı