YENİ
PS4 Pro incelemesi PS4 Pro incelemesi

POPÜLER

piston
1

Mercedes, yüksek teknolojili çelik pistonlarla motor verimini artırıyor

1936 yılında piyasaya sürülen 260D model otomobille verimlilik ve yakıt ekonomisinde yeni bir sayfa açarak dünyanın ilk dizel binek aracı ünvanını kazanan Mercedes, geliştirdiği çelik esaslı yüksek teknolojili yeni nesil pistonlarla otomobillerden daha fazla verim elde edilmesini sağlıyor.

Mercedes-Benz E 350 BlueTEC’in V6 motoruyla karşımıza çıkan çelik pistonlar, alüminyum pistonlarla aynı güce, 258 beygire çıkmayı başarıyor. Fakat düşük ısı iletkenliğine sahip olan çelik, yanma odasında daha yüksek sıcaklıklara ulaşılmasını sağlayarak pistonlarda patlamaya bağlı tutuşma kalitesini doğru orantılı arttırıyor ve yanma süresini kısaltıyor. Böylelikle yakıt tüketimi düşerken zararlı emisyonların oranı da azaltılıyor. Öyle ki alüminyum pistonlara kıyasla yaklaşık yüzde üç tasarruf sağlayan çelik esaslı pistonlar, 100 kilometrede ortalama 5,0 litre benzin harcıyorlar.

piston

Diğer taraftan küçük boyutlarda üretimi destekleyen çelik pistonlarda silindir duvarı ile piston arasındaki mesafenin azaltılmasıyla yine zararlı emisyonlar minimuma indirilirken, mekanik gerilmelere karşı daha fazla direnç gösteriliyor. Günümüzde ağır dökme demirden oluşan ticari araç motorlarında karşılaştığımız çelik pistonlar, normal binek araçların hafif motor bloklarına ise muazzam şekilde entegre edilebiliyor. Yakıt ekonomisinin yanı sıra verimlilik açısından da avantajlı olan Mercedes’in yeni nesil çelik pistonları aynı kaynakla daha fazla iş yapılmasını sağlıyor.

* Haberde kullanılan görsel pistonun çalışma mantığını göstermektedir.

YORUMLAR
  • Aladdin Keykubat

    Evet yakıt tüketimi daha az ve daha verimli olabilir ancak söz konusu marka mercedes olunca BlueTec motorlu araçlarının fiyatlarının uçuk olacağını ön görmek hiç de zor değil.

ANKET

Oyun oynarken en çok vakit geçirdiğiniz platform hangisi?

Loading ... Loading ...