reklamı kapat

POPÜLER

Pokemon: Let’s Go Pikachu! incelemesi

 - Güncelleme: 09 Aralık 2018 21:25

NE ŞİŞ YANSIN NE KEBAP

İncelemeyi kaleme alan kişi ve 22 yıllık bir Pokemon oyuncusu olarak bu yapımın neyi gerçekleştirmek istediğini çok net bir şekilde anlayabiliyorum. Bir sonraki jenerasyona ait Pokemon oyunu Nintendo Switch’e gelecek ve yapımcılar, hem eski kurtlar hem de Pokemon GO ile yakaladıkları kitle bu oyunu oynasın istiyor. Bu nedenle de bir ara oyun, alıştırma turu çıkarmak istediler piyasaya. Muhtemelen burada denedikleri pek çok şeyin elden geçirilmiş halini o oyunda deneyecekler. Böylesi bir ara oyun için de Pokemon Yellow’dan, Kanto bölgesinden, birinci jenerasyon pokemonlardan daha iyi bir tercih olamazdı elbette. Yapı olarak 20 yıl önce oynadığımız oyunun aynısı bu. Şehirler aynı, düşmanlar aynı ve pokemonlar aynı (2 yeni pokemon dışında), elbette geliştirilmiş görseller dışında. O yüzden dinozorlar, hoş geldiniz. Diğer taraftan mekanik anlamda değişiklikler mevcut. Yabani pokemonlarla karşılaşma ve yakalama sistemi aynen GO’dan alınma. Yeni oyuncular, sizler de buyurun. Hepinize hükmedecek tek bir Pokemon oyunu ile karşı karşıyasınız.

SUYUNU ÇIKARMAYALIM!

Yıllarını bu seriye gömmüş kişiler olarak yapılan bazı değişikliklere elbette başta birazcık sinirlendik. Ne demek artık yabani pokemonlar ile dövüşmek diye bir şey yok? Onların gücünü azaltmak (1 HP bırakan False Swipe saldırısı severler el kaldırsın), ölmesin diye özenle dikkat etmek ve en uygun Poke Topu’nu kullanmak bu sürecin en önemli parçalarından biriydi. Şimdi siz kalkmış diyorsunuz ki, artık doğada karşılaştığımız Pokemonlarla savaşmayacağız, direkt olarak Poke Topu atarak yakalamaya çalışacağız öyle mi? Dedebey damarımız anında kabardı farkındaysanız. Bu sistemin getirilme sebebini yukarıda anlattık ancak açıkçası bu durumdan memnun muyuz emin değiliz. Memnun olduğumuz kısmı hemen belirtelim; artık çalıların arasından rastgele üzerimize zıplamıyor Pokemonlar. Hepsini etrafta fiziksel olarak görüyoruz ve eğer ancak kendimiz üzerlerine gidersek etkileşime giriyoruz. Bu kısım çok iyi ve umarım ilerleyen oyunlarda da yerini korur. Ancak hiç savaşmadan direkt yakalama kısmına geçme olayını sanıyoruz ki sevmedik. GO oyuncuları da gelsin diye arcade kısmına kayma çabasını anlıyoruz ancak bu denli stratejik ögeleri kaybetmeyi de kabullenemiyoruz. Umarız yeni jenerasyon oyunda ikisinin ortasını bulmayı başarabilirler.